۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۶۱۹۸۴۰
ویژه بانوان و کودکان حسینی؛

مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در مدرسه علمیه الزهرا واوان برگزار شد

مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در مدرسه علمیه الزهرا واوان برگزار شد
مراسم عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با تاسوعای حسینی ویژه بانوان و کودکان حسینی در مدرسه علمیه الزهرا(س) واوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری روز تاسوعا دوشنبه ۱۸ شهریورماه با حضور خواهران شهرک واوان و به میزبانی حوزه علمیه الزهرا(س) واوان برگزار شد.

براساس این گزارش، سرکار خانم دکتر محمدی استاد حوزه و دانشگاه، پیرامون پیام عاشورا و فرمایشات اباعبدالله الحسین(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: رسالت تمام انبیای الهی این بوده که مردم را به خداپرستی دعوت کنند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «ای اهل کتاب! بیایید به سوی سخنی که میان ما و شما یکسان است اینکه جز خداوند یگانه را نپرستید و چیزی را همتای او قرار ندهید؛ پیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیز همین یک کلمه بود همگی باید به سوی خدا حرکت کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: در این حرکت خداوند به دو گونه از ما پذیرایی می کند نخست با رحمانیت خود و دیگر با رحیمیتش؛ هدف از خلقت بر اساس رحیمیت پروردگار بوده و انسانیت ما بر اساس همین رحیمیت تعریف می شود.

محمدی با اشاره به تفسیر پل صراط از منظر صاحب تفسیر صافی افزود: صاحب تفسیر صافی در مقدمه کتاب خود این گونه بیان می دارد مابین دنیا و آخرت پلی است و انسان همواره روی پل صراط حرکت می کند و پل صراط همان پل انسانیت است برای همین خداوند می فرماید: هر كسى در گرو دستاورد خويش است.

یادآور می شود مراسم عزاداری ویژه کودکان حسینی نیز در همین مدرسه علمیه برگزار شد که اجراگر این برنامه سرکار خانم نقدی از مبلغان فعّل عرصه کودکان بود.

همچنین در مراسم عزاداری ویژه کودکان رنگ آمیزی نقاشی های صحنه های کربلا، ساخت کاردستی، سینه زنی، بیان داستان کربلا به زبان کودکان و دادن نذری و سفره احسان حسینی برای کودکان از جمله برنامه های اجرا شده در این روز بود./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات