۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۱۹۷۹۳
حجت ‌الاسلام والمسلمین عالی:

همانند حضرت اباالفضل تسلیم ولایت باشیم

همانند حضرت اباالفضل تسلیم ولایت باشیم
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه همانند حضرت اباالفضل(ع) باید تسلیم ولایت باشیم، گفت: پیروی از ولایت راهکار حل مشکلات کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت تاسوعای حسینی و با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: هر انسانی تقوای الهی پیشه کند و از معصیت بپرهیزد خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند و از جایی که حسابش را نمی کند به او روزی می رساند و این پاداش اعتماد کنندگان به خداوند است.

وی افزود: خداوند برای انسان متقی بس است و خدا فرمانش را به انجام‏ رساننده است به راستى خدا براى هر چيزى اندازه‏ اى مقرر كرده است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه انسان در عالم دنیا با ابتلائات و دشواری ها آزمایش می شود، ابراز کرد: امتحانات الهی مقیاسی برای ارزیابی بندگی انسان ها است، گاهی اوقات همین امتحانات موجب تربیت افراد می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای مثال انسانی که مشکل مالی دارد و برای رفع مرتکب فعل حرام نمی شود خداوند از جایی که او گمان نمی کند برای او گشایش می کند.

وی با اشاره به اینکه انسان مدام در معرض امتحان الهی قرار دارد، ابراز کرد: خداوند بیش از طاقت انسان آنها را امتحان نمی کند و در طول عمرشان شاید یک یا دو مرتبه درمعرض امتحان سخت و دشوار قرار گیرند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان این مطلب که انسان های اندکی بر امتحانات الهی استقامت می کنند، گفت: شیطان هنگام امتحانات الهی اقدام به بیراهه کشاندن انسان ها می کند و انسان با توکل بر خدا می تواند از این توطئه سرافراز خارج شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند رب العالمین است و با امتحان انسان ها می خواهد آدمی به تکالیف دینی خود عمل کند؛ امام راحل در مواجهه با مشکلات مدام می فرمودند: ما مامور به تکلیف هستیم و نتیجه را خداوند مشخص می کند و نتیجه این توکل پیروزی انقلاب بود.

وی افزود: در امتحانات سخت و سنگین اجتماعی پیروزی یک جامعه مومن در گرو آن است که با ولی خدا همراه باشند و تقوای اجتماعی خویش را حفظ کنند و به سوی دشمن نروند؛ هنر بندگی کردن را باید در سختی ها و تنگناها مشاهده کرد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: فلسفه امتحانات سخت آن است که انسان از شرک خلاص شود و بداند که همه امور در دستان خداوند است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه توکل، مقاومت و آرامش اصلی در جامعه مبتنی بر توکل ولی آن جامعه است، خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم ولی خدا را تنها نگذاریم حضرت ابوالفضل(ع) در روز عاشورا بیش از هرکسی تسلیم امر ولی الهی بودند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات