۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۶۱۹۸۴۲
همزمان با شب عاشورای حسینی؛

آیین خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی برگزار شد

آیین خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی برگزار شد
مراسم سنتی خطبه خوانی شب عاشورای حسینی با حضور خادمان، زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی در جوار بارگاه ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم خطبه خوانی شب عاشورای حسینی، همزمان با شب دهم محرم و شهادت سیدالشهدا(ع) و 72 تن از یاران باوفای ایشان با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛ خادمان رضوی و زائران و مجاوران عزادار در جوار بارگاه رضوی برگزار شد.

براساس این گزارش خادمان ثامن الحجج با در دست داشتن شمع در گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حلقه زدند و با مرثیه‌سرایی و عزاداری خطبه ویژه این شب را قرائت کردند.

این گزارش می افزاید؛ خطبه شب عاشورا که شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم(ص) و همچنین سلام و درود بر امامان معصوم(ع)، شهدا و امام راحل  است در این مراسم معنوی قرائت شد.

همچنین قرائت قرآن، ذکر مصیبت، مرثیه سرایی و نوحه سرایی از دیگر ویژه برنامه های این مراسم معنوی بود که عزادارن حسینی همنوا با حضرت زینب(س) به عزاداری پرداختند و به محضر ثامن الحجج(عج) عرض تسلیت داشتند.

گفتنی است؛ خطبه خوانی آیین سنتی است که بر اساس وقفنامه علیشاه، حاکم وقت خراسان در سال هزار و ۱۶۰ هجری قمری، هرسال در شب عاشورای حسینی و شب شهادت حضرت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌ شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات