۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۱۹۸۴۴
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

ضرورت خداشناسی به منظور تقویت ایمان به خدا

ضرورت خداشناسی به منظور تقویت ایمان به خدا
نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه صبر امام حسین(ع) برمصیبت‌ها به دلیل ایمان به خداوند است، گفت: این ایمان به خدا که به انسان صبر بر مشکلات می‌دهد برخاسته از خداشناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مسجد امام حسن(ع) اصفهان، با بیان آیاتی از قرآن کریم، گفت: شب عاشورا برای ما درس بزرگی است، باید بیاموزیم وقتی در اوج بلا و مصیبت گرفتار هستیم رابطه خود را با خدا قطع نکنیم بلکه رابطه خود را مستحکم و بیشتر کنیم.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: در لحظات حساس باید با سرعت بیشتری به سمت خدا برویم، برخی افراد زمانی که دچار مشکلی می‌شوند رابطه‌ خود با خداوند را کمتر می‌کنند و مدام از خدا می‌پرسند که چرا این مشکلات برای آنها پیش آمده است و در حقیقت به خداوند به خاطر اتفاقاتی که رخ داده ایراد می‌گیرند.

وی با اشاره به تسلیم بودن امام حسین(ع) در برابر مصلحت الهی، اظهار کرد: ایشان تسلیم مصلحت خداوند است در حالی که این مصلحت برای ایشان مصیبت به همراه دارد، در زندگی ما چنین مصائبی که امام حسین(ع) متحمل شدند وجود ندارد اما بعضی افراد تسلیم خداوند نیستند و این عدم تسلیم اشتباه است.

هرکسی به اندازه خود باید خدا را بشناسد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از منظر عقلی خداوند نباید دیده شود، خاطرنشان کرد: اگر خداوند دیده شود باید جسم داشته باشد و صفات ما مخلوقات را پیدا خواهد کرد، خداوند غنی ذاتی است و به همه کس همه چیز می‌دهد و هرگز محتاج دیگری نیست، وقتی خالق ما نیاز به چیزی نداشته باشد، به جزء هم نیاز نخواهد داشت، وجود ما مرکب است و نیاز به اجزاء دارد اما خداوند نیازی به جزء ندارد و از این صفات مخلوقات مبرا است.

آیت الله مهدوی ادامه داد: همه باید به یک سبکی خدای خود را بشناسند و اثباتش کنند، حتی با ساده‌ترین دلایل، پیرامون خداشناسی کتاب‌های بسیار نوشته شده است و ادله محکم و قوی در این کتاب‌ها در زمینه اثبات خداوند و مسأله توحید وجود دارد و مطالعه این کتب می‌تواند انسان را در زمینه خداشناسی توانمند کند.

وی با تأکید بر ضرورت فراگیری معارف توحید و خداشناسی به منظور مقابله با شبهات و پاسخ دادن به شبهاتی که در ذهن انسان شکل می‌گیرد، تصریح کرد: اینکه انسان شبهه فکری داشته باشد بد نیست، اما اینکه انسان به دنبال پاسخ شبهات نرود اشتباه است، شبهه فکری مانند بیماری است که باید به فکر درمان آن بود و برای درمان عاجل و سریع و کامل آن تلاش کرد.

عاشورا فرصتی برای تقویت ایمان

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان شب عاشورا را فرصتی برای تقویت ایمان عنوان کرد و گفت: انسان باید در همه حال شاکر خداوند باشد نه اینکه تنها زمانی که همه چیز در شرایط مطلوب قرار دارد. خدا را باید بشناسیم تا بدانیم همه کارهای خداوند حکیمانه است و زمانی که نعمتی را از ما دریغ می‌کند حکمت و مصلحتی دارد که باید تسلیم آن باشیم، مانند امام حسین(ع) که عزیزترین نزدیکان و خویشان و خانواده خود را در راه خدا فدا کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین(ع) و یارانش در اوج مصیبت عشق به خدا می‌ورزند، اظهار کرد: این ویژگی‌های ممتاز حاصل ایمان به خدا است و این ایمان به خدا از خداشناسی و شناخت راه خدا حاصل می‌شود، نباید رابطه ما با خدا به خاطر هرمشکلی که بر سر راهمان قرار می‌گیرد دچار تزلزل شده و از خداوند فاصله بگیریم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات