۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۱۹۸۵۰
امام جمعه قزوین:

حضرت عباس در ادب، اسوه جوانمردان است

حضرت عباس در ادب، اسوه جوانمردان است
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: باید نماز ظهر عاشورا را با وحدت و عظمت اقامه کنیم زیرا امام حسین (ع) زیر تیرهای دشمن نماز را اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم سوگواری اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) در مسجد حضرت قاسم شهر اسفرورین اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم خدا را برای این حماسه‌های معنوی ارزشمند شکرگزار باشیم چرا که اگر خدا ما را در این مسیر قرار نمی‌داد و محبت ائمه اطهار (ع) و امام حسین (ع) در دل ما قرار نمی‌گرفت، معلوم نبود به چه سرنوشتی دچار می‌شدیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: محبت امام حسین(ع) در همه جای عالم نفوذ کرده است، همه مسلمانان و اهل کتاب و پیروان انبیاء الهی به اباعبدالله الحسین(ع) علاقه‌مند هستند و به همین خاطر فرهنگ حسینی زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت هستند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: فرهنگ حسینی همه نفوس عالم را دور هم جمع کرده است و اربعین یکی از مصادیق آن است که همه را از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی گرد هم می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: کینه‌ها و کدورت‌ها زیر بارش رحمت امام حسین علیه السلام و محفل‌های عشق‌ورزی به اباعبدالله الحسین(ع) از میان می‌رود و اگر از محافل حسینی بیرون برویم و همچنان کینه و کدورت نسبت به هم داشته باشیم، امام حسین (ع) را نشناخته‌ایم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: خدا می‌فرماید آنهایی که گفتند آفریدگار ما فقط خداست و سر حرفی که زدند تا آخر ایستادند و جانشان را مانند ابوالفضل (ع) فدا کردند، عالم ربانی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: حضرت عباس (ع) در ادب، اسوه جوانمردان عالم است. نقل است شمر کنار خیمه اباعبدالله (ع) آمد و شمر ابوالفضل (ع) را صدا کرد و چندین بار صدا کرد اما جواب او را نداد. امام حسین (ع) فرمودند اگرچه فاسق است اما جوابش را بده و حضرت عباس(ع) بخاطر اینکه در پیشگاه امام زمانش بود، پاسخی نداد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه اظهار داشت: حضرت عباس(ع) آنقدر اهل عبادت و سجده بود که جای مهر بر پیشانی داشت. امام سجاد (ع) فرمودند رحمت خدا بر عباس (ع) که به خوبی امام و شهادت را انتخاب کرد و جانش را در این راه داد و خدا به جای دست‌های ظاهری که برای خدا داد، دو بال باطنی به ایشان داد و منزلت بسیار عظیمی در نزد خدا دارد که همه شهیدان به جایگاه او غبطه می‌خورند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های حضرت عباس (ع)، جوانمردی است که در قرآن بسیار مورد توجه است و جوانمرد یعنی کسی که نسبت به دشمنش هم انصاف دارد، به کسی ظلم نمی‌کند و از حق دفاع می‌کند.

وی تصریح کرد: باید همه کارها را در ظهر عاشورا کنار بگذاریم و یکپارچه نماز ظهر عاشورا را با وحدت و عظمت اقامه کنیم و نماز ظهر عاشورا را محور قرار دهیم زیرا امام حسین (ع) زیر تیرهای دشمن نماز را اقامه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان بیان کرد: نماز جمعه از نظر قرآن بسیار اهمیت دارد و باید باشکوه برگزار شود. خدا می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید روز جمعه به نماز جمعه بروید و برای ذکر خدا بشتابید و معامله خود را کنار بگذارد اگر بدانید این برای شما بهتر است.

ارسال نظرات