۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۱۹۹۲۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بانوان عاشورایی با حفظ حجاب از میراث ارزشمند حضرت زهرا صیانت کنند

بانوان عاشورایی با حفظ حجاب از میراث ارزشمند حضرت زهرا صیانت کنند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) تنها برای شیعیان نیست، گفت: بانوان عاشورایی با حفظ حجاب از میراث حضرت زهرا(س) صیانت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، در شام غریبان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در حسینیه علوی تهرانی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: برای شناخت امام حسین(ع) باید به منابع معتبر آیات و روایات مراجعه کرد.

وی درباره ایمان امام حسین(ع) بیان داشت: ایمان امام حسین(ع) ایمان شهودی و کشفی بود و از همان ابتدا پرده از مقابل دیدگان ایشان کنار زده شده بود و شاهد حقایق ملکی و ملکوتی عالم هستی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان حدیثی مبنی بر اینکه وزن امام حسین(ع) با تمام انبیای الهی برابری دارد، ابراز کرد: خداوند می فرماید با تدبر در  قرآن کریم عمق آیات را درک کنید؛ همه انسان ها قادر به درک آیات نیستند اما به واسطه اهل بیت(ع) می توانند آیات قرآن کریم را درک کنند.

استاد حوزه علمیه درباره مقام یقین، بیان داشت: حضرت ابراهیم(ع) به خداوند یقین داشتند برای همین هنگام پرتاب ایشان به آتش حضرت در نهایت آرامش و ایمان قلبی بودند؛ امام حسین(ع) یقین حضرت ابراهیم(ع) را به ارث برده بودند گفته می شود یقین آخرین چیزی است که انسان می تواند به آن دست پیدا کند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) تمام شب عاشورا بیدار بودند و در نهایت آرامش به قرائت قرآن کریم، اقامه نماز، دعا و استغفار کردن مشغول بودند با اینکه می دانستند جنگ روز عاشورا یک جنگ نابرابر است اما چون به خداوند یقین داشتند، تسلیم نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ابراز کرد: شیعیان نباید اجازه بدهند دشمنان ایمان و یقین آنان را به غارت ببرند؛ بانوان عاشورایی مراقب میراث گرانسنگ حضرت زهرا(س) باشند و از عفاف و حجاب خود صیانت کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امروز 45 کشور در سراسر جهان برای شش ماهه امام حسین(ع) برنامه شیرخوارگان حسینی برگزار می کنند و یا اینکه موبد زردتشتیان بگویند مبادا شما مسلمانان فکر کنید امام حسین(ع) تنها برای شما است نشان از عظمت امام حسین(ع) دارد. هر کسی از امام حسین(ع) اطاعت کند مستقیم از خدا اطاعت کرده است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات