۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۱۹۸۹۵
رییس دانشگاه امام صادق:

دنیا طلبان جایی در دستگاه امام حسین ندارند

دنیا طلبان جایی در دستگاه امام حسین ندارند
حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه سبک زندگی حسینی سراسر عزت و کرامت است، گفت: دنیا طلبان جایی در دستگاه امام حسین(ع) ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعدی رییس دانشگاه امام صادق(ع)، همزمان با سالروز شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش در مسجدجامع ارگ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مقصود از سبک زندگی حسینی آن است که انسان جان بدهد اما تن به ذلت ندهد.

وی با بیان اینکه گفتمان مقاومت سبک زندگی حضرت سیدالشهدا(ع) است، ادامه داد: مرزبندی با دشمن منطق امام حسین(ع) است از این رو انسان نباید به هر قیمتی با دشمن کنار بیاید؛ این مرزبندی در سبک و سیره اهل بیت(ع) کاملا مشهود است.

حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه امام حسین(ع) سرور تمام عزتمندان عالم هستی هستند، ابراز کرد: امام حسین(ع) مردانگی و عزت را به مردم آموختند، اگر ایشان نبود مردانگی از قاموس بشریت کنار می رفت.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) ابراز کرد: اینکه امروز ما شاهد شکل گیری یک حرکت تمدنی جهانی به اسم حضرت سیدالشهدا(ع) هستیم به خاطر آن است که امام حسین(ع) در واقعه عاشورا از مفاهیمی همچون عزت و کرامت انسانی پاسداری کردند.

وی با اشاره به جهانی شدن عزاداری و گریه بر امام حسین(ع)، گفت: روایت است هنگام ظهور امام زمان(عج) قیام حضرت با روضه بر امام حسین(ع) آغاز می شود این نشان می دهد که حرارت قیام حسینی است که می تواند تحرکی در عالم هستی ایجاد کند.

حجت الاسلام سعدی ادامه داد: علت اینکه دشمنان با همه دسیسه ها و توطئه ها نمی توانند نام امام حسین(ع) را حذف کنند به خاطر معامله ای است که حضرت با خداوند داشتند ایشان همه هستی خویش را در راه خداوند نثار کردند و خداوند نیز ایشان را تا ابد عزیز ساخت.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه دنیا طلبان جایی در دستگاه امام حسین(ع) ندارند، گفت: دنیا طلبها امام حسین(ع) را در ظهر عاشورا به شهادت رساندند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
جدال و هتاکی شدید مدعیان فمینیست در کشور حاکی از آن است که حتی اعضای این جریان هم بر سر ایده‌ها و تفکراتی که برای ترویج آن تلاش می‌کنند، اتفاق نظر نداشته و حتی عقیده‌های یکدیگر را قبول ندارند.
0
0