۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۶۱۹۸۳۶
حجت الاسلام والمسملین انصاریان:

حضرت اباالفضل چشمه جوشان ادب بودند

حضرت اباالفضل چشمه جوشان ادب بودند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت اباالفضل(ع) چشمه جوشان ادب بودند، گفت: ولایت مداری بالاترین سرمایه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسملین انصاریان استاد حوزه علمیه، دوشنبه به مناسبت سالروز تاسوعای حسینی در میان جمع عزاداران حسینی حسینیه هدایت گفت: خداوند در سوره مبارکه احزاب برای وجود مبارک اسلام پنج وصف بیان می کند.

وی با بیان اینکه نگاه پروردگار عالم به پیامبراکرم(ص) بسیار عظیم است، ادامه داد: خداوند در این سوره با اوصاف خاص، پیامبراکرم(ص) را به بشر معرفی می کند؛ ما برای شناخت حضرت باید به دیدگاه الهی قرآن کریم رجوع کنیم تا برای ما روشن باشد که در عالم ملک و ملکوت، غیب و شهود، ظاهر و باطن پیامبراکرم(ص) هم وزن و همانندی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه خداوند تمام صفات الهی و ربوبیت خود را بدرقه مسیر رسالت پیامبراکرم(ص) کرد، اظهار داشت: هدف از این اقدام آن بوده که مردم با مشاهده پیامبراکرم(ص) بدانند که عالم هستی خداوند دارد، پروردگار حضرت را به سوی انسان ها فرستاد تا ایشان مردم را به رحمت، مغفرت، رضایت و بهشت الهی مژده دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ایمان و عمل صالح برای انسان ها بالاترین سرمایه است، ابراز کرد: خداوند پیامبراکرم(ص) را مبعوث ساخت تا به غافلان و گناهکاران هشدار دهند و با دعوت مردم به توحید نجات دهنده آنان از غفلت باشند.

وی ولایت مداری را بالاترین سرمایه بیان کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) همانند خورشیدی هستند که نور خود را مستقیم از خداوند می گیرند تا مردم به واسطه آنان هدایت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره شخصیت و جایگاه حضرت عباس(ع)، ابراز کرد: حضرت عباس(ع) از چهار خورشید الهی کسب نور کردند، ایشان در 33 سال عمر مبارکشان کمال نور را از وجود مقدس حضرات معصومین دریافت کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت اباالفضل(ع) معدن همه ارزش ها بودند و به باطن عالم آگاهی داشتند، ایشان در اوج کمال دانایی و تقوای الهی ذره ای به تعلقات دنیوی دلبستگی نداشتند.

وی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل(ع) چشمه جوشان ادب بودند، اظهار داشت: تا امام حسین(ع) به ایشان اذن نشستن نمی دادند هرگز جلوس نمی کردند و تابع محض اباعبدالله الحسین(ع) بودند. حضرت اباالفضل(ع) به ما یاد می دهند که چگونه به امام حسین(ع) احترام بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: ایشان همانند یک برده در برابر امام حسین(ع) بودند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات