۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۶۲۰۰۱۹
حجت الاسلام مرادی مطرح کرد؛

ضرورت رفع موانع رونق اقتصادی در خوزستان

ضرورت رفع موانع رونق اقتصادی در خوزستان
حجت الاسلام مرادی با تأکید بر ضرورت رفع موانع رونق اقتصادی در استان، گفت: باید بخش مهمی از مشکلات و موانع در تحقق رونق اقتصادی استان مرتفع شود.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام صادق مرادی، رییس کل دادگستری استان خوزستان، در دیدار با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز و فعالان بخش خصوصی با تاکید بر ضرورت رفع موانع رونق اقتصادی در استان گفت: مشکلاتی که امروز بخش خصوصی در استان خوزستان با آن‌ها رو به رواست موضوعی است باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و به ویژه نمایندگان مجلس در جهت رفع آن‌ها گام برداشت و چارچوب مشکلات بخش خصوصی مشخص است که با همکاری نسبت به برطرف کردن موانع اقدام شود.

رییس کل دادگستری استان خوزستان افزود: مطالبه‌گری یکی از مواردی است که از سوی مقام معظم رهبری همواره مورد تاکید قرار گرفته و بخش مهمی از مشکلات در تحقق رونق تولید به مطالبه گری بخش خصوصی در خوزستان مربوط می‌شود.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به دیدار خود با رییس قوه قضاییه، بیان داشت: آیت الله رئیسی بر ارتباط هرچه بیشتر دادگستری با جامعه بازار و بخش خصوصی تاکید داشت تا از این طریق شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.

وی به وضعیت اقتصادی و مشکلات گریبانگیر مردم اشاره و عنوان داشت: برای بهبود وضعیت اقتصادی و مشکلات گریبانگیر مردم، دادگستری اقدامات و برنامه ریزی‌هایی جدی را آغاز کرده و امیدواریم این اقدامات در بهبود وضعیت معیشت مردم مؤثر باشد.

رییس کل دادگستری استان خوزستان تصریح کرد: دادگستری با تمام ظرفیت و امکانات این آمادگی را دارد با بخش خصوصی برای حل مشکلات همکاری کند، اما در این بین لازم است فعالان اقتصادی نیز برای رفع مشکلات راهکاری‌های اساسی و کاربردی خود را ارائه کنند.

حجت الاسلام مرادی در بخش دیگری از این نشست به اهمیت کمیسیون مالیاتی اشاره و بیان داشت: این کمیسیون ارتباط مستقیمی با بهبود شرایط کاری بخش خصوصی دارد که در این راستا برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر آن برنامه ریزی صورت بگیرد.

وی در خصوص اخذ مجوز ها‌ی کسب و کار برای فعالیت‌های اقتصادی، گفت: صدور اینگونه مجوز‌ها در برخی از کشور‌ها طی چند دقیقه انجام می‌شود در صورتی که در بهترین حالت ممکن صدور همه مجوز‌های لازم برای استفاده بخش خصوصی کشور ما به بیش از یک سال زمان نیاز دارد که دادگستری استان برای رسیدگی به این شرایط در خوزستان برنامه ریزی کارشناسی شده‌ای را در دستور کار قرار داده است.

رییس کل دادگستری استان خوزستان به پاسخگو نبودن نیاز‌های اقتصادی جامعه از سوی بانک‌ها انتقاد کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بانک‌ها امری ضروری است و در این راستا اگر بخش خصوصی راهکاری داشته باشد از آن حمایت خواهیم کرد. /۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات