۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۶۲۰۰۷۵

حشد شعبی نیاز به سامانه پدافندی برای مقابله با رژیم صهیونیستی دارد

حشد شعبی نیاز به سامانه پدافندی برای مقابله با رژیم صهیونیستی دارد
ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که حشد الشعبی برای مقابله با حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خود نیازمند داشتن سامانه پدافندی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد البلداوی نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق به سایت المعلومه گفت: عادل عبدالمهدی ملزم به مسلح کردن حشد شعبی به سامانه دفاع هوایی برای مقابله با حملات رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: عبدالمهدی ملزم است که خود را از زیر فشارهای سیاسی و خارجی برای جلوگیری از مسلح شدن حشد شعبی و مجهز شدن آن به سامانه دفاع هوایی رها کند و با این هیئت نظیر نیروهای رزمی تعامل کند.

البلداوی افزود: تشکل‌های سیاسی که با مسلح کردن حشد شعبی مخالف هستند، ساز ناکوک در درون فرایند سیاسی می‌زنند و تمایلی به ثبات و امنیت عراق ندارند.

وی این پرسش را از آنها مطرح کرد که وقتی مواضع حشد شعبی با هواپیماهای اسرائیلی بمباران و حریم هوایی عراق نقض می‌شد، شما کجا بودید؟

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق سه شنبه از فشار سفارت آمریکا در بغداد به دولت عراق برای صرف نظر کردن از دستور خرید سامانه پدافند هوایی اس 400 روسیه خبر داده بود.

در همین حال، متیو تولر سفیر آمریکا در عراق در دیدار با محمد الحلبوسی رییس پارلمان این کشور هرگونه مسؤولیت کشورش در حمله به مواضع حشد شعبی در عراق را انکار کرد./983/ب

ارسال نظرات