۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۲۰۰۷۸
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

صدای فریاد مسؤولان در برابر ظلم و حق کشی باید بلندتر باشد

صدای فریاد مسؤولان در برابر ظلم و حق کشی باید بلندتر باشد
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: باید در مقابل ظلم و حق کشی افرادی که مسؤولیت دارند صدای فریادشان بلندتر باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در منزل وقفی سادات خوشرو در جمع عزاداران حسینی با تبیین واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) می‌توانست در مدینه بماند و آقایی کند اما دست زن و فرزند خود را گرفت و به سختی به کربلا آمد.

وی با بیان اینکه وجود مقدس امام حسین(ع) به این جمع‌بندی رسید که اگر سکوت کند و قیام نکند ممکن است روزی که همه چشم باز می‌کنند دیگر خبری از دین اسلام و اسمی از پیامبر خدا(ص) نباشد گفت: افرادی که بعد از پیامبر(ص) روی کار آمدند جرات نداشتند علیه پیامبر(ص) حرفی بزنند زیرا که مردم پیامبر(ص) را به خوبی درک کرده بودند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با ابراز اینکه در آن زمان تلاش کردند علیه امام علی(ع) حرف زدن را آغاز کنند افزود: معاویه دستور داد اگر کسی را پیدا کردید که به علی علاقه دارد او را مثله کرده و خانه را بر سر خود و خانواده‌اش ویران کنید.

وی با بیان اینکه کار را به جایی رساندند که علنی می‌گفتند دینی در کار نیست و وحی نازل شده و همه این حرف‌ها که پیامبر گفته دروغ است گفت: اسلام می‌گوید مسلمان در برابر گناه نباید سکوت کنند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه امروز در محیط خیابان و شهر اگر صحنه گناه را می‌بینیم باید از راه امام حسین(ع) پیروی کرده و سکوت نکنیم بیان کرد: در زمان امام حسین(ع) نماز را ساده گرفته و مسخره می‌کردند.

وی با بیان اینکه فرزندان خود را به نماز پیوند بدهید چرا که از جامعه اسلامی بی‌نماز انتظاری نمی‌رود گفت: معاویه یک دنیاطلب بی‌نماز بود و به جایی رسید که به مردم گفت «زمانی که سراغ من می‌آیید مانند رسول خدا من را خطاب کنید و بگویید السلام علیک یا رسول‌الله» و این وضع جامعه دینی آن روز بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تماشاچی بودن و بی‌تفاوت بودن در مقابل گناه گناهی بزرگتر است افزود: قرآن می‌گوید عادی شدن گناه در جامعه تمام جامعه را به نابودی می‌کشاند.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها می‌گویند «سری که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندند» و یا می‌گویند «عیسی به دین خود موسی به دین خود» گفت: حسین بن علی(ع) تماشاچی گناه نشد و در مقابل گناه قیام کرد و جان و مال و اهل‌بیت خود را هم به میدان مبارزه آورد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه در مقابل ظلم و حقکشی نباید آرام گرفت و افرادی که مسئولیت دارند باید صدای فریادشان بلندتر شود افزود: شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردیم و این شهدا تقدیم نشدند که عده‌ای حق بیت‌المال را بخورند.

وی با بیان اینکه اگر امام حسین(ع) به میدان کربلا نیامده بود امروز چیزی از دین باقی نمی‌ماند گفت: امروز نیز عده‌ای دین خدا را به سخره گرفتند و به نام دین حق مظلوم را پایمال می‌کنند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات