۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۲۰۱۲۲
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

حجاج بدون مشکل اعمال‌شان را به جای آوردند

حجاج بدون مشکل اعمال‌شان را به جای آوردند
ماموستا ‌رستمی با اشاره به رضایت حجاج ایرانی از حج امسال، گفت: از ابتدای سفر تا بازگشت به خانه‌های خود، هیچ مشکلی نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، ماموستا فایق رستمی با اشاره به رضایت حجاج ایرانی از حج امسال اظهار داشت: با تدابیر و رایزنی‌هایی که از سوی مسئولان نظام جمهوری اسلامی با مقامات عربستان سعودی صورت گرفته بود، زائران ایرانی از ابتدای سفر خود به مکه و مدینه برای انجام فریضه الهی و مناسک حج تا زمانی که به خانه‌های خود بازگشتند، هیچ مشکلی نداشتند.

وی افزود: ارائه خدمات به زائران به گونه‌ای رضایت‌بخش بود که اگر بخواهیم خدمت‌رسانی مسئولان نظام جمهوری اسلامی و تمام کسانی که به‌عنوان سرکاروان و خدمه کاروان‌های حجاج حضور داشتند، را بیان کنیم باید کتاب‌ها نوشته شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در هنگام انجام فرایض حج هیچ‌گونه تبعیضی از نظر نژاد، مذهب، رنگ پوست و غیره در بین مسلمانان دیده نمی‌شد و این وحدت امت اسلامی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: امیدواریم امت مسلمان سراسر جهان با این انسجام و یکپارچگی در راستای نابودی استکبار جهانی و دشمنان دین مبین اسلام گام بردارند.

ماموستا رستمی درباره آداب و احکام حج توضیح داد: در زمانی که مناسک حج انجام می‌شد، تمامی حجاج با لباس‌های یکدست و یکرنگ وارد میدان می‌شدند و همگی آنان بدون تبعیض نژادی، قومی و جایگاه و مناصب سیاسی در کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند.

وی اظهار کرد: زائران ایرانی به جایگاهی رفتند که در آن پیامبر مکرم اسلام(ص)؛ پیامبر نور و رحمت به دنیا آمد، بنابراین باید همه حجاج از این به بعد بیش از هر زمانی در رفتار و کردار خود دقت داشته باشند و از رفتار، سیره و شیوه زندگی حضرت رسول‌اکرم(ص) الگوبرداری کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت محمد(ص) پیامبر اخلاق، ادب و حیا بود و پیروی از این امر مهم، باید برای تمام مسلمانان جهان به‌ویژه افرادی که به تازگی از حج برگشته‌اند، به یک الگوی رفتاری تبدیل شود.

وی با یادآوری اینکه هیچ کنگره‌ای به اندازه کنگره حج مهم نیست، خاطرنشان کرد : تمام حجاج وارد شهر و دیاری شده و فرایض حج را به‌جای آوردند که در آن مکان جبرئیل در هنگام وحی بر پیامبر مکرم اسلام(ص) نازل می‌شد، بنابراین حفظ حرمت این جایگاه برای مسلمانان بسیار مهم است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: افرادی که عظمت و شکوه این سفر ارزشمند را درک کرده‌اند، پیوسته در آروزى دیدار دوباره آن هستند؛ هنگامی که وارد خانه بیت می‌شوی احساس می‌کنید که همراه با ملائکه‌ها مشغول به طواف کعبه هستید.

وی تصریح کرد: آئین دین مبین اسلام در تمام جهان مورد پیروی قرار می‌گیرد و قابل اجراست چراکه کامل و جامع بوده تبعیت از فرموده‌های خداوند وظیفه تکت‌تک مخلوقات است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه اسلام تنها دین نجات‌بخش انسان‌هاست، یادآور شد: زمانی این امر مهم به درستی درک می‌شود که فرد مسلمان از دین اسلام اگهی کافی داشته باشد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات