۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۲۰۱۸۸
رژیم صهیونیستی:

تحریم‌ها علیه ایران با قدرت کامل ادامه می‌یابد

تحریم‌ها علیه ایران با قدرت کامل ادامه می‌یابد
وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی گفت در دیدار با یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا اطمینان یافته است که تحریم‌ها علیه ایران با قدرت کامل ادامه خواهند یافت.

به گزارش خبرگزاری رسا، «موشه کهلون» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی امروز از صحبت درباره ایران در دیدار با «سیگال مندلکر» مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «آی۲۴»، کهلون در صفحه توئیتر خود نوشت، ملاقات کاری‌ عالی بسیار خوبی با مندلکر به عنوان معاونت اطلاعات مالی و تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا داشته است.

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت: «از شنیدن این‌که برخلاف گزارش رسانه‌ها تغییری در سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران تغییری ایجاد نشده و با تمام قدرت ادامه خواهد یافت خرسند شدم».

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با «اسیتون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا می‌تواند با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران بدون هیچگونه پیش‌شرطی در سازمان ملل دیدار کند.

نشریه آمریکایی دیلی‌بیست روز پنجشنبه مدعی‌‌ شد طرح «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر راه‌اندازی خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری تضمین شده با نفت ایران، شامل تعهد ایران به گفت‌وگوهای منطقه‌ای در آینده است.

دیلی‌بیست در توصیف طرح ماکرون می‌نویسد: «در برابر پول (اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری)، ایران باید به پایبندی به توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد (برجام) بازگردد. تهران همچنین باید با عدم تهدید امنیت خلیج فارس و عدم ممانعت از دریانوردی در این منطقه موافقت کند. در نهایت، تهران باید متعهد به گفت‌وگوهای منطقه‌ای خاورمیانه‌ای در آینده شود.»

دولت ترامپ از یک سال پیش به صورت یکجانبه و علی‌رغم مخالفت‌های بین‌المللی و پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای، از برجام خارج شد و به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره توافق موردپسند آمریکا، فشارها به تهران را از طریق وضع تحریم‌های اقتصادی، لغو معافیت‌های نفتی و درج نام سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی، افزایش داد.

علی‌رغم ابراز تمایل آمریکا برای مذاکره با ایران، مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند تا زمانیکه واشنگتن سیاست‌های خود را در قبال ایران تغییر ندهد با این کشور وارد مذاکره نخواهند شد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات