۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۲۰۲۲۰
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

موج سواری رسانه ای سیاسیون عامل بسیاری از مشکلات است

موج سواری رسانه ای سیاسیون عامل بسیاری از مشکلات است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عقلا با نهضت روشنگری به رفع سوء تفاهم ها اقدام کنند، گفت: بسیاری از مشکلات موجود ناشی از موج سواری رسانه ای سیاسیون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام اسارت خاندان عصمت و طهارت(ع) در دانشگاه هنر برگزار شد، گفت: آخرالزمان دوران غربالگری حق و باطل است.

وی افزود: در آخرالزمان دو جبهه حق و باطل در مقابل هم قرار می گیرند و این امر سبب می شود شفافیتی بین حق و باطل پدید آید و حق به سهولت در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره بر باطل پیروز شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: در آخرالزمان مهمترین دلیل پیروزی حق بر باطل آن است که مردم خودشان از حق دفاع می کنند و طالب حق می شوند؛ بشریت در دوران امام زمان(عج) به دلیل روشن بودن حق نمی توانند از آن تعدی کنند از این رو در برابر حق تسلیم می شوند.

استاد حوزه علمیه یکی از مقدمات ظهور را راه اندازی نهضت روشنگری در زمینه جدایی حق از باطل بیان کرد و گفت: نهضت روشنگری سبب می شود بسیاری از افراد نسبت به حق مومن و یا تسلیم جبهه حق شوند؛ اکثر کسانی که امروز در جبهه باطل قرار دارند دچار سوء تفاهم هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز بشر نیازمند راه اندازی نهضتی برای رفع سوء تفاهم ها است، ابراز کرد: زمانی که سخن از روشنگری به میان می آید بعضی افراد بیان هر حقی را روشنگری فرض می کنند در حالی که روشنگری باید با رفع سوء تفاهم همراه باشد نه اینکه با بیان حق سوء تفاهم افزایش یابد؛ عاشورا یک روشنگری صرف نبود بلکه عاشورای حسینی سبب شد سوء تفاهم از جامعه اسلامی رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: اگر سیاسیون و باندهای سیاسی و رسانه هایی که تسلیم این باندها هستند دست از سر مردم بردارند که بر نمی دارند و ذهن مردم را اذیت نکنند 99 درصد از مشکلات کنونی رفع می شود. اینکه برخی افراد به صورت سنتی و یا قبیله ای به یک جناح سیاسی رای می دهند بدون اینکه به تفکرات آن جریان سیاسی آگاه باشند، یک سوء تفاهم واضح است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه اضافه کرد: به طور قطع مردم بدون هر گروکشی سیاسی و یا بهره بردن از اصطلاحات مسخره ای همچون چپ و راست یا اصولگرا و اصلاح طلب به راحتی و زودتر می توانند به نتیجه مطلوب دست یابند.

وی با بیان اینکه امروز برخی سیاسیون اجازه نمی دهند مردم زندگی کنند و مانع توسعه علم و پیشرفت می شوند، عنوان کرد: فضای سیاسی آلوده، تفکر و اندیشه را نابود می کند و این تاسف انگیز است که برخی از دانشگاهیان به دوگانه اصلاح طلب و اصول گرا تن می دهند در حالی که این تن دادن خلاف عقلانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: متاسفانه هر زمانی که قرار شده طرفین این دو جریان فهرستی از اختلافات را ذکر کنند به قدری با جنگ روانی این امر صورت گرفته که ارزش گفتن را از دست داده است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید بر اینکه حق باید به درستی تبیین و با استدلال از آن دفاع شود، بیان کرد: امام راحل برای اینکه بخواهند اهمیت برگزاری مجالس حسینی و گریه بر امام حسین(ع) را بیان کنند صرف نظر از قداست اثر  برگزاری مجالس حسینی به بعد قدرت افزایی و بهبود وضع اجتماعی آن در جامعه اشاره می کنند و با این روش دست به رفع سوء تفاهم می کنند.

وی در خصوص آزادی انسان، گفت: آزادی انسان در اسلام همانند آزادی انسان در غرب محدود به آزادی دیگران است با این تفاوت که آزادی انسان در اسلام بیشتر از غرب رعایت می شود زیرا اسلام دستور می دهد کسی حق ندارند آزادی روانی دیگری را سلب کند و یا با تحمیل رفتار، افکار و علاقه خود مانع آزادی دیگران شود در حالی که در غرب توهین کردن، مرعوب کردن، مسخره کردن و تحمیل علاقه خود به دیگران آزاد است؛ برای همین محدوده آزادی اسلام بیشتر از غرب است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: در غرب اگر کسی بخواهد روان دیگری را تخریب و نابود کند آزاد است در حالی که اسلام به کسی حق نمی دهد روان دیگری را نابود کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه نهضت حل سوءتفاهم در کشور لازم و ضروری است، عنوان کرد: متاسفانه امروز از مساله حجاب به عنوان حقوق اسلامی برای انسان ها صحبت به میان نمی آید بلکه حجاب را یک حدود اسلامی برای انسان ها بیان می کنند در حالی که اگر جنبه های اجتماعی حجاب بررسی شود و از بی بندوباری به عنوان سلب آزادی روانی دیگران سخن به میان آید بسیاری از  معضلات بدحجابی و بی بندوباری ها رفع می شود.

وی افزود: امروز فرانسویان مستعدترین ملت ها برای قبول کردن حجاب محسوب می شوند؛ آنان برای حفظ حریم خانواده فرزندان خودشان را به گونه ای تربیت می کنند که نگاه حرام به دیگران نداشته باشند و این روش نه به خاطر دینداری آنان بلکه به سبب ضرورتی است که احساس می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه مساله حجاب باید از منظر عقلانی برای مردم تبیین شود، اظهار داشت: زمانی که گفته می شود حجاب یک امر دینی است برخی شخصیت های سیاسی کشور با سوار شدن بر موج حجاب آن را یک مساله شخصی بیان می کنند و این به خاطر آن است که تاکنون تنها بعد دینی مساله حجاب مورد توجه قرار گرفته است و از بعد حقوقی و عقلی آن غفلت شده از این رو سیاسیون از آن یک مساله دوگانه درست می کنند؛ امروز روانشناسان و جامعه شناسان به راحتی می توانند از امر حجاب دفاع کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سند 2030 در فرانسه رد شده اما برخی افراد می خواهد آن را در ایران اجرایی کنند، گفت: دولت فرانسه لائیک است اما بخشی از سند 2030 را قبول نکرده چون می داند این سند تنظیم شده دست صهیونیست ها بوده و هیچ پشتوانه دانشی از آن حمایت نمی کند.

وی افزود: اما برخی افراد به خاطر اینکه عضو قبیله اصلاح طلب هستند و یکی از رؤسای این قببیله کورکورانه آن را امضا کرده دست به حمایت از این سند ننگین می زنند بدون اینکه آن را مطالعه کرده باشند؛ در اصل سیاسیون با این اقدام دست به آتش زدن اندیشکده زدند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: متاسفانه رسانه ها در تشدید سوءتفاهم ها به کسی رحم نمی کنند و با جو سازی و تخریب دیگران اقدام به ایجاد سوء تفاهم در افکار عمومی می کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ریشه عدالت و عدالت سوزی در این بازی های رسانه ای است؛ تا زمانی که جریان اصلاح طلب و اصول گرا بازی دروغین راه بیاندازند عدالت محقق نمی شود. متاسفانه در جامعه کنونی معروف جای خود را به منکر و منکر جای معروف قرار گرفته است و تیتر ناصواب زدن و دعوای نابجا راه انداختن بسیار مرسوم شده به حدی که 90 درصد این دعواها نابجا است. عقلا موظف هستند از جامعه رفع سوء تفاهم کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات