۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۲۰۲۳۰
امام جمعه موقت شهرکرد:

گریه بر امام حسین روح انسان را شاد می کند

گریه بر امام حسین روح انسان را شاد می کند
حجت الاسلام فاطمی گفت: مجالس اهل بیت روح را تقویت می ‌کند و هر که در این مجالس بیشتر گریه کند به جای آنکه افسرده شود شادتر می ‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با تأکید بر اینکه مسلمانان دینداری و تشیع را مدیون خون امام سوم هستند، گفت: بنی امیه قصد از بین بردن دین خدا را داشتند که امام حسین (ع) با خون خود این دین را جاودانه کرد و اذان یکی از نشانه‌هایی است که پیروز اصلی میدان نبرد کربلا را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه امام حسین و یارانش شهید شدند، اما اسلام پابرجا ماند و امامت، حق و اسلام مدیون خون این عزیزان است، افزود: همانگونه که برای عزاداری امام حسین (ع) با مال و توان فعالیت می‌کنید، بصیرت و آگاهیتان در این زمینه را هم بالا ببرید که این اعمال با بصیرت و آگاهی به نتیجه مطلوب می‌رسد.

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه مجالس اهل بیت روح را تقویت می‌کند و هر که در این مجالس بیشتر گریه کند به جای آنکه افسرده شود شادتر می‌شود، خاطرنشان کرد: این اراده خداوند است چرا که روح آدمی با گریه بر حسین (ع) تکامل می‌یابد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه از دولتمردان توقع داریم ارزش‌های دین و اسلام پاس داشته شود، افزود: تاکنون هیچ جامعه‌ای با لهو و لعب اصلاح نشده و به سمت خوبی‌ها و اصلاح حرکت نکرده است.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی گفت: مسؤولان چهارمحال و بختیاری موضوع اهمیت دادن به ارزش‌ها از طریق آموزش و پرورش را مستقیم پیگیری کنند.

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه ترویج ارزش‌های دینی در مدارس و جامعه سبب تسریع در روند رو به رشد کشور و استان خواهد شد، گفت: باید میراث دینی و اسلامی کشور و دین را حفظ و برای انتقال صحیح آن به نسل‌های آینده تلاش کنیم.

امام جمعه موقت شهرکرد در پایان با تإکید بر اینکه درایت‌های رهبر معظم انقلاب سبب شده است تا جمهوری اسلامی ایران با مقاومت‌های سیاسی و اقتصادی و با تأسی از قیام امام حسین (ع) روی پای خود بایستد و زیر بار ظلم نرود، اظهار کرد: مسؤولان باید ارزش‌های اسلامی و دینی را پاس بدارند و برای ترویج آن تلاش کنند./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات