۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۲۰۳۱۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

عزای امام حسین مختص افراد خاص نیست

عزای امام حسین مختص افراد خاص نیست
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: عزای امام حسین(ع) مختص گروه خاصی نیست بلکه اکثر مردم و جوانان با هر نوع نگاه علاقه‌مند به امام حسین (ع) هستند و باید از آن بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی در گفت و گویی گفت: ماه محرم فرصت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ عاشورا و فرهنگ دینی است. به خصوص در استان فارس که بیشترین ظرفیت مردمی هیئات مذهبی، حسینیه و خطبا و مداحان را دارد و از برجسته‌ترین استان‌ها است.

وی ادامه داد: قبل از ماه محرم دوره‌های آموزشی ویژه مبلغان و مبلغات و رؤسای هیئت مذهبی و ادارات برگزار شد، ۱۵۰ اعزام ضروری در استان نیز انجام شده زیرا در برخی از مراکز و مناطق باید مبلغ به طور تخصصی ورود کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس تصریح کرد: در این راستا باید به طرح شمیم حسینی نیز توجه داشت که خدمات ویژه به ۲ هزار هیئت مذهبی ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرابی تاکید کرد: هیئت مذهبی و عزاداری برای امام حسین (ع) کاری است مردمی و اداری نیست و سازمان تبلیغات اسلامی فقط جنبه نظارتی و هدایتی دارد و خوشبختانه مجالس ارزشمند و آبرومندی در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بیش از ۷ هزار مسجد و حسینه برنامه محرمی برگزار می‌شود و ۷۵۰۰ خیمه گاه در استان و ۸۰۰ خیمه گاه در شیراز است که با همدلی کار می‌کنند و نباید اجازه داد که برخی از سخنرانان و مداحان بستر اختلاف را ایجاد کند به خصوص در برخی از شهرستانها باید مراقبت بیشتر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس ادامه داد: هیئات مذهبی باید مراقب باشند مزاحمت برای مردم ایجاد نشود و تاکنون حدود ۳ هزار ساعت بازرسی از هیئات مذهبی انجام شده است و شعبه خاصی برای این موارد در دادگستری راه اندازی شده است.

حجت‌الاسلام مهرابی در خصوص احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) همین امر به معروف و نهی از منکر بوده است که بخشنامه‌ای نیست بلکه فرهنگ و فرهنگ سازی لازم است که در این راستا در تمامی هیئات مذهبی شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند که روش و مدل آن نیز مشخص شده است.

وی تاکید کرد: جوان و مردم کشور مؤمن و معتقد هستند و باید این سفره برای هرنگاه و سلیقه‌ای باز باشد تا همگان بتوانند از فرهنگ عاشورایی استفاده کنند و باید خودمان در مرحله اول معروف را بشناسیم و تروج کنیم./1350/د102/ب1

ارسال نظرات