۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۲۰۴۱۶
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

عناصر هویت بخش طلبگی از نگاه آیت الله خاتمی

عناصر هویت بخش طلبگی از نگاه آیت الله خاتمی
عضو شورای عالی حوزه تحصیل جدی، تهذیب و انقلابی ماندن را سه عنصر هویت بخش طلاب نامید و به طلاب توصیه کرد که تحصیل در حوزه را غنیمت بشمارند.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت توجه به هویت طلبگی عنوان کرد: طلاب برای تحصیل در حوزه های علمیه باید شرایطی را در نظر داشته باشند تا بتوانند به قله های کمال برسند.

وی افزود: تحصیل جدی یکی از ارکان موفقیت طلاب است و توجه به این موضوع باید در دستور کار طلاب قرار گیرد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تهذیب و توجه به مسائل اخلاقی دیگر موضوعی است که می تواند به طلاب هویت ببخشد.

وی انقلابی ماندن را از دیگر ویژگی های هویت طلبگی دانست و خاطرنشان کرد: انقلابی ماندن موضوع بسیار مهمی است که لازم است طلاب به آن توجه ویژه ای داشته باشند و در این مسیر گام بردارند.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: طلاب باید با همراهی با انقلاب بزرگ اسلامی، وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهند.

عضو شورای عالی حوزه ادامه داد: توجه به این سه عنصر مهم می تواند در ساخت هویت طلاب مؤثر باشد و آنها را در مسیر تحصیل در حوزه به سوی موفقیت هدایت کند.

آیت الله خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: فرصت های به دست آمده به سرعت از دست می رود و توصیه ای که می توان به طلاب داشت این است که «اغتنم الفرص» فرصت ها را غنیمت بشمارند و از این فرصت ها برای تعالی تحصیلی، تهذیبی و معنوی خود بهره ببرند./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات