۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۲۰۴۲۱
آیت الله نجم الدین طبسی:

حوزه های علمیه و طلاب پاسخگوی نیازهای جدید دنیای اسلام باشند

حوزه های علمیه و طلاب پاسخگوی نیازهای جدید دنیای اسلام باشند
استاد حوزه علمیه قم یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه و طلاب را توجه به نیازهای جامعه دانست و بر لزوم پاسخگویی به نیازهای جدید دنیای اسلام تاکید کرد.

آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه را به طلاب و فضلا و اساتید تبریک گفت.

وی افزود: به همه طلاب که خود بنده یکی از آنها هستم سفارش می کنم که قدر نعمت حوزه مقدسه قم، رهبری، مراجع تقلید، اساتید و از همه مهم تر نعمت عنایات امام زمان(عج) بر این حوزه را بدانند، حوزویان باید قدر حوزه را بدانند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که طلاب باید قدردان ایامی باشند که در حوزه به سر می برند، اظهار داشت: روزهای تحصیل در حوزه روزهای طلایی و با ارزشی است و برای هر کسی پیش نمی آید.

وی ادامه داد: طلاب باید از فرصت استفاده کنند چون این گونه نیست اگر در هر شهری حضور پیدا کنند این اندازه عالم، مجتهد، مفسر و فقیه وجود داشته باشد، این یکی از امتیازاتی محسوب می شود که خداوند متعال به این طلاب عنایت کرده است.

آیت الله طبسی با بیان این که حوزویان باید با استفاده از فرصت، کمالات و علم خود را افزایش دهند، ابراز داشت: طلاب باید مطالعه داشته و در حفظ قرآن کوشا باشند، بزرگ ترین سرمایه مسلمانان قرآن است، همچنین در آشنا شدن با اهل بیت(ع) که عدل قرآن است باید اهتمام داشته باشیم.

وی یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه و طلاب را توجه به نیازهای جامعه دانست و عنوان کرد: امروز طلاب غیر از تحصیل و فقه و اصول، مسؤولیت های دیگری دارند و باید نیازهای جامعه را برطرف کنند، حوزویان باید در حوزه علوم لازم را فرا بگیرند تا بتوانند جوابگوی مسائل و نیازهای جدید دنیای اسلام باشیم./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات