۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۲۰۵۵۸
با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری؛

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه عالی انوار طاها برگزار شد

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه عالی انوار طاها برگزار شد
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 99 - 98 مدرسه عالی انوار طاها با حضور اساتید و طلاب و با سخنرانی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 99 – 98 مدرسه عالی انوار طاها که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

در این مراسم جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج، طلاب و فضلای حوزه های علمیه حضور داشتند که از این بین می‌ توان به آیت الله حسینی گرگانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی سخنگوی حوزه های علمیه اشاره کرد.

آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه که سخنران اصلی این نشست بود، انقلابی گری را به معنای مسؤولیت پذیری طلاب دانست و تأکید کرد که مسؤولیت طلاب در دوره کنونی سخت تر از گذشته است.

تولیت مدرسه عالی انوارطاها افزود: خدا را شاکریم عزیزانی که جذب شدند و در محضر آنها هستیم با انگیزه و نشاط علمی هستند و انشاءالله شاهد رشد و تعالی و ترقی و تکامل علمی و معنوی این بزرگواران در آینده باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: فرصت ها زود می‌ گذرد و هنرمند کسی است که از این فرصت ها به احسن وجه استفاده کند، امروز به الحمدلله به برکت انقلاب و حضور مراجع و رهبر معظم انقلاب نوعا طلاب برای ورود در درس و بحث مشکلی ندارند هرچند از نظر معیشتی طلاب ما در سختی هستند و این مسأله برای ما نیز غمی جان کاه است.

همچنین حجت الاسلام محمداسماعیل عبداللهی مدیر مدرسه عالی انوار طاها در ارائه گزارشی از فعالیت های علمی، پژوهشی و تبلیغی این مدرسه از راه اندازی شورای تبلیغی و همچنین مجله پویش فقهی خبرداد.

وی تأکید کرد: شورای تبلیغی و اردوهای جهادی مدرسه نیز کارهای خوبی داشته است و در حد توان خود کار کرده اند؛ انجمن علمی شهید میثمی نیز از دو سال پیش راه اندازی شده که 9 نشست علمی و مناظره ای و نقد کتاب برگزار کرده اند و برنامه سال جدید را نیز تدوین کرده اند.

مدیر مدرسه عالی انوارطاها در معرفی دیگر فعالیت های این مدرسه افزود: همچنین مجموعه پایگاه بسیج مدرسه در سال گذشته بسیار موفق بوده و شورای بسیج نشست های سیاسی قابل توجهی برگزار کردند و همچنین مجله پویش فقهی مدرسه نیز تا کنون یک شماره منتشر کرده است که مقالات و تحریریه و مدیریت آن توسط خود دوستان و طلاب جهادی مدرسه شکل گرفته است.

حجت الاسلام عبداللهی عنوان کرد: در سال های قبل گروه مشاوران تشکیل شد که طلاب برتر مدرسه به عنوان مشاور رییس منصوب شده اند که مجموعه مسائل طرح شده از سوی طلاب را در نشست های تخصصی با شورای معاونین مطرح می‌ کنند و در نهایت برنامه ریزی های جدی در این زمینه صورت می‌ گیرد.

گفتنی است، مدرسه عالی فقه و اصول انوارطاها هرساله از بین ممتازین حوزه برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با ظرفیت محدود طلبه می پذیرد.

از مزایا و خدمات این مدرسه «برخورداری از کلیه مزایای تحصیلی و پشتیبانی حوزه علمیه»، «بهره مندی از روش های نوین آموزشی با تأکید بر سنت های اصیل حوزه»، «بهره‌مندی از اساتید مجرب»، «استفاده از کتابخانه تخصصی فقه و اصول در کلاس‌ها»، «بهره‌مندی از کلاس‌های مهارت محور و کارورزی استنباط فقهی»، «امکان ادامه تحصیل در مقطع خارج مدرسه (تخصصی)»، «امکان استفاده از خوابگاه»، «ارائه گواهی علمی بعد از پایان دوره تحصیلی»، «امکان فراگیری دانش‌های تخصصی بعد از اخذ گواهی علمی»، «فراهم کردن زمینه تدریس طلاب مدرسه همزمان با تحصیل»، «امکان انتخاب آزاد استاد و درس توسط طلبه»، «امکان نشر آثار علمی و پژوهشی طلاب مدرسه»، «امکان عضویت طلاب موفق در پژوهشکده های مرتبط» و «بهره مندی از کمک هزینه تحصیلی مناسب و حمایت‌های دیگر» است./1330/ج

ارسال نظرات