۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۶۲۰۷۰۳
آیت‌الله رشاد:

امیالی که منشأ فطری دارند مذموم نیستند

امیالی که منشأ فطری دارند مذموم نیستند
آیت‌الله رشاد گفت: امیال همیشه مذموم نیست منشاأ آنچه فطرت باشد ممدوح و متعالی است اگر صورت افراط پیدا کند بخشی از آن مذموم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه تهران امروز پیش از آغاز درس خارج فقه با اشاره به فقراتی از نهج‌البلاغه، گفت: حضرت می‌فرمایند قلب‌ها خواهش‌هایی دارند که همه آنها منفی نیستند برخی امیال در انسان از فطرت او برخاسته که متعالی است.

وی افزود: هرچه از طبیعت برمی‌خیرد بد نیست؛ هرچند اگر صورت افراط پیدا کند خسارت بار خواهد بود، امیال همیشه مذموم نیست منشاأ آنچه فطرت باشد ممدوح و متعالی است اگر صورت افراط پیدا کند بخشی از ان مذموم است.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه شهوت به معنای خواهش و میل در انسان وجود دارد، عنوان کرد: آدمی بر اساس میل درونی از برخی امور رویگردان و بر برخی میل دارد.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه تهران ادامه داد: برای برقراری ارتباط با دیگران باید به میل فطری مثبت یا منفی افراد توجه کرد اگر برخلاف امیال آنها رفتار و برخورد کنید هرچه حقیقت و حق را بیان کنید دیده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه وسیله باید متناسب با هدف باشد، ابراز کرد: نباید وسیله را آنقدر توسعه و بسط دهیم که هدف قربانی شود، برای توجیه برخی برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌هایی که در رسانه ملی ساخته می‌شود باید با مردم تا جایی همراهی کرد که با اهداف تناسب داشته به هدف آسیب و لطمه نزند.

آیت‌الله رشاد افزود: برخی طلبه‌ها با حسن نیتی که دارند می‌خواهند حرف‌هایی را بزنند که خوشایند مردم باشد همین نقطه منشأ انحراف می‌شود. طلاب انقلابی سالم و صالح حقایق را بیان کنند و هدف را در نظر بگیرند و هدف را قربانی ابزار نکنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات