۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۶۲۰۷۰۷
با سخنرانی آیت الله حسینی مازندرانی؛

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه امام حسین شهرری برگزار شد

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه امام حسین شهرری برگزار شد
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۹۸_۹۹ مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهرری با سخنرانی آیت الله حسینی مازندرانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 98_99 مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری با سخنرانی آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی در همین مدرسه علمیه برگزار شد.

براساس این گزارش، پس از قرائت قرآن کریم و مرثیه سرایی به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع)، آیت الله حسینی مازندرانی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: طلاب باید متدین، مومن و انقلابی باشد.

وی با اشاره به اینکه ایمان و عمل لازم و ملزوم یکدیگر هستند، ادامه داد: علاوه بر تدین و ایمان طلبه باید اهل تحقیق و نویسندگی نیز باشد و عمر خود را به اتلاف وقت نگذراند.

آیت الله حسینی مازندرانی با استناد به کلام امام راحل مبنی بر اینکه طلبه باید زی طلبگی داشته باشد، عنوان کرد: در یک جامعه دینی طلبه باید در انجام عمل خیر از آحاد جامعه سبقت و پیشی بگیرد و به اقامه نماز شب و تهجد اهتمام ویژه داشته باشد چرا که این اعمال توفیق طلبه را افزایش و قلب او را نورانی می کند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری حضور تمام وقت طلاب را در حوزه لازم و ضروری دانست و گفت: طلبه باید برای عالم شدن تلاش کند زیرا روحانی باسواد مورد حمایت مردم قرار می گیرد.

وی افزود: طلبه اگر اهل خودسازی و زی طلبگی نباشد به درد دین و انقلاب اسلامی نمی خورد؛ همچنین طلبه باید در انتخاب همنشین دقت کامل داشته باشد چرا که همنشین می تواند مسیر آدمی را تغییر دهد.

آیت الله حسینی مازندرانی ادامه داد: منبر و تبلیغ طلبه و مبلغ با تقوا است که در قلوب مردم تاثیر می گذارد؛ در زندگی علما و بزرگان دین توجه کنید خواهید دید که آن بزرگان ممارست عجیبی به تقوا، اخلاص، نماز شب، تهجد، زیارت عاشورا و نافله داشتند و از مطالعه و مباحثه پژوهشی هم غفلت نمی کردند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری در پایان خاطرنشان کرد: خدمت به دین و انقلاب در راستای فرمایشات رهبری از وظایف طلبگی است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات