۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۲۰۷۷۵
مشاور مدیر حوزه علمیه خراسان در امور آموزش تأکید کرد؛

ضرورت حمایت حوزه علمیه از ناشران کتاب های جدید متناسب با نیازهای روز

ضرورت حمایت حوزه علمیه از ناشران کتاب های جدید متناسب با نیازهای روز
حجت الاسلام فردوسی پور گفت: حوزه علمیه باید از کسانی که دارای بنیه های فکری خوبی هستند، حمایت داشته تا کتاب های مفید و متناسب با نیازهای روز ارائه دهند.

حجت الاسلام محمد فردوسی پور، مشاور مدیر حوزه علمیه خراسان در امور آموزش در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: یکی از کارهای خوب حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه خراسان نشر آثار و مکتوباتی است که توسط علما و طلاب انجام می شود.

وی با اشاره به مزیت های نمایشگاه کتاب تخصی برای حوزویان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: این نمایشگاه امسال برای پنجمین سال متوالی برگزار می شود که فرصت خوبی را برای طلاب و حوزویان فراهم می کند تا هم کتاب های درسی خود را از این نمایشگاه تهیه کنند و نیز از دیگر کتاب های مفیدی که در معرض دید قرار گرفته است، بهره ببرند.

حجت الاسلام فردوسی پور گسترش فرهنگ کتاب خوانی بین طلاب و عموم مردم را از ویژگی این نمایشگاه بیان و تصریح کرد: کمی مطالعه از مسائلی است که رهبری نیز به این امر اشاره داشته است و این نمایشگاه فرصتی است تا فرهنگ مطالعه را توسعه دهد و با توجه به این که کتاب های داستان و رمان دینی نیز در این نمایشگاه به چشم می خورد در جهت اعتلای فرهنگی کتابخوانی است تا طلاب در کنار تهیه کتب درسی خود از این کتاب های جنبی نیز تهیه کرده و مطالعه داشته باشند.

مشاور مدیر حوزه علمیه خراسان در امور آموزش با تأکید به توجه و نشر آثار متناسب با نیاز روز جامعه، ابراز کرد: اطلاع از کتاب های جدید ناشرانی که در عرصه های جدید حضور پیدا کرده اند از نکات ارزنده این نمایشگاه است که امیدواریم همه ساله ادامه یابد و نمایشگاه فرصتی است تا هم ناشران آثار خود را عرضه کنند و هم طلبه با آثار جدید آشنا شوند.

وی افزود: توجه به مسائل روز در حوزه علمیه نسبت به گذشته رشد خوبی داشته است و کتاب های خوبی به چاپ رسیده است که در این نمایشگاه نیز این ناشران حضور دارند البته حوزه علمیه نیز باید از این ناشران حمایت داشته تا کسانی که دارای بنیه های فکری خوبی هستند، کتاب های مفید و متناسب با نیازهای روز برای جوانان ارائه دهند.

حجت الاسلام فردوسی پور بیان داشت: برگزاری نمایشگاه در ابتدای سال تحصیلی مختص حوزویان است و طلبه ها به دلیل تخفیف و سهل و وصول بودن می تواند از این فضا استفاده کنند اما اگر فضایی ایجاد شود و مردم نیز حضور یابند و مردم در خرید کتاب و تبادل افکار با طلبه ارتباط برقرار کنند، بسیار مطلوب است همچنین با توجه به این که نمایشگاه در مدارس حوزه علمیه برگزار می شود مردم با حضور در نمایشگاه با فکر و کار طلبه آشنا می شوند./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات