۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۲۰۸۵۸

دیدار نماینده ولی فقیه در هندوستان با امام جمعه اهواز

دیدار نماینده ولی فقیه در هندوستان با امام جمعه اهواز
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌پور در جریان سفر به استان خوزستان با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دیدار کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هندوستان، پیش از ظهر امروز، با حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی‌پور با اشاره به مشارکت خودجوش شیعیان هندوستان در کمک رسانی به سیل زدگان، اظهار داشت: برخی از این شیعیان از وقوع سیل به گریه افتاده و از آزردگی رهبر انقلاب نسبت به خسارات وارده ناراحت بودند تا آنجا که حدود ۱۰ میلیارد تومان از سوی آن‌ها جمع آوری شد.

نماینده ولی فقیه در هندوستان با اشاره به وجود ۴۰ میلیون شیعه از جمعیت ۲۵۰ میلیونی مسلمانان هند گفت: شیعیان هندی به ویژه در کشمیر به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) مراسمات را با حضور ده‌ها هزار نفر برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور با بیان اینکه مقاومت انقلاب اسلامی در برابر استکبار ستودنی است، عنوان داشت: جمهوری اسلامی تنها کشوری است که در برابر استکبار افزون بر ایستادگی، هزینه داده است، ملل مختلف جهان متوجه چنین مسأله‌ای شدند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری انقلاب اسلامی را باید از نزدیک مشاهده کرد، افزود: هدف از حضور و بازدید از مناطق سیل زده ابراز همدلی مسلمانان و شیعیان هندوستان است.
                                        پ/دیدار نماینده ولی فقیه در هندوستان با امام جمعه اهواز
همچنین حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، امام جمعه اهواز، با بیان اینکه برافراشته شدن پرچم اسلام مرهون ایثار‌ها و از خودگذشتگی‌ها است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسلمانان به ویژه شیعیان هندوستانی به انقلاب اسلامی، علاقه شدیدی دارند؛ از این رو شاهد ابراز محبت هایشان به ایران اسلامی به ویژه در سیل سال جاری هستیم.

امام جمعه اهواز عنوان داشت: قرآن کریم به زبان فطرت انسان‌ها سخن می‌گوید؛ از این رو قادر به اثرگذاری و نفوذ در دل‌ها است، شعار‌های انقلاب اسلامی نیز به گفته امام و رهبری، شعار‌های فطرت انسانی هستند؛ بنابراین انقلاب اسلامی در دل‌ها نفوذ و بسیاری را به خود علاقه مند می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان با اشاره به رشد اسلام در هندوستان علی رغم فقر شدید، از نماینده ولی فقیه در هندوستان خواست تا سلام شان را به مسلمانان و شیعیان هندوستان برساند./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات