۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۲۰۸۶۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهدای روحانی یک تکلیف مهم است

زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهدای روحانی یک تکلیف مهم است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: انتقال حماسه‌ها و ایثار شهدای طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس به جامعه یک تکلیف مهم و رسالتی ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در دومین جلسه کمیته روحانیون ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس این استان، اظهار داشت: شهدای روحانی سهم بسیار بزرگ و ارزشمندی در پیروزی انقلاب و قوام نهضت اسلامی داشته‌اند؛ لذا زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن‌ها یک تکلیف مهم برای همه مسئولان به‌ویژه مسئولان فرهنگی کشور است.

وی افزود: معرفی شهدای طلبه و روحانی به جامعه آن‌گونه که شایسته است انجام نشده و گاهی مشاهده می‌شود که این شهدا در بین طلاب و روحانیون ما نیز ناشناخته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به سابقه درخشان روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی و حضور درصحنه‌های دفاع مقدس گفت: روحانیون این افتخار را دارند که طبق آمار، بیشترین شهدا را از نظر جمعیت، تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند و با توجه به این موضوع؛ شایسته است دستگاه‌های متولی نسبت به معرفی شهدای طلبه و روحانی همت بیشتری از خود نشان دهند.

وی تصریح کرد: حضور روحانیون در همه صحنه‌های انقلاب و نظام اسلامی به‌عنوان یکی از اقشار مهم و اثرگذار در جامعه، نمونه‌ای بارز از هویت دینی و ولایت‌مداری آن‌ها است.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: همه شهیدان مایه افتخار، سربلندی و قدرت کشور و سرمایه‌های اجتماعی نظام هستند و لازم است به نحوی شایسته به جامعه به‌ویژه نسل جوان معرفی شوند.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های تصویب‌شده در کمیته روحانیون ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: امسال در هفته دفاع مقدس شاهد برگزاری همایش طلاب و روحانیون استان و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای طلبه و روحانی خواهیم بود و به‌پاس قدردانی از فداکاری آن عزیزان، مراسم عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا انجام خواهد شد.

وی در پایان افزود: برگزاری نشست طلاب حوزه‌های علمیه استان باهدف تبیین نقش روحانیون در دفاع مقدس و اعزام روحانیونِ رزمنده به مدارس و دانشگاه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های مصوب این کمیته است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات