۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۶۲۰۹۲۲
مدیر مدرسه علمیه معصومه شهرستان قرچک:

طلاب در رفع مشکلات و خلأهای جامعه نقش آفرین باشند

طلاب در رفع مشکلات و خلأهای جامعه نقش آفرین باشند
شهسواری با تاکید بر اینکه طلاب در رفع مشکلات و خلأهای جامعه نقش آفرین باشند، گفت: حوزه های علمیه خواهران باید هزاران فیلسوف و مجتهده خروجی داشته باشند.

سرکار خانم فاضله، مریم شهسواری مدیر مدرسه علمیه معصومه(س) شهرستان قرچک، امروز در حاشیه مراسم آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین مهمترین وظایف طلاب در گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه حوزه علمیه خواهران فرمودند: حوزه علمیه خواهران یک پدیده عظیم است.

وی افزود: مهمترین انتظار حضرت آقا از حوزه های علمیه خواهران آن است که هزاران فیلسوف، فقیه و مجتهده از میان خواهران طلبه تربیت شوند.

شهسواری با استناد به کلام امام راحل در اهمیت جایگاه زن، ابراز کرد: حضرت امام فرمودند از دامن زن مرد به معراج می رود؛ زمانی که خواهران طلبه وارد حوزه می شوند و علوم حوزوی را فرا می گیرند می توانند در تربیت فرزندان و نسل متعهد و متهذب آینده نقش بسزایی داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه معصومه(س) شهرستان قرچک با اشاره به اینکه بانوان با تبلیغ دین می توانند بسیاری از نیازها و مشکلات جامعه را مرتفع کنند، اظهار داشت: متاسفانه در جوامع غربی دید درستی نسبت به جایگاه زن وجود ندارد و با نگاه جنسیتی که به زن می شود او را به عنوان یک کالا می بینند در حالی که در جمهوری اسلامی چنین نیست و بانوان در کمال عفاف و حجاب در نهایت حیا و متانت در عرصه های مختلف اجتماعی حاضر و به ایفای نقش مشغول هستند.

وی ادامه داد: بانو مجتهده امین یکی از خروجی های حوزه علمیه است و چنین شخصیت هایی بیانگر آن است که بانوان در نهایت سلامت می توانند به فعالیت های اجتماعی مشغول شوند.

شهسواری با اشاره به اینکه مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، عنوان کرد: حضرت آقا بارها در کلام خویش فرمودند: ما منتظر جوانان متعهد انقلابی هستیم؛ امیدواریم طلاب خواهر انقلابی و متعهد جدیدالورود بتوانند در رفع نیازها و خلأهای جامعه نقش آفرین باشند.

مدیر مدرسه علمیه معصومه(س) شهرستان قرچک در پایان خاطرنشان کرد: طلاب بدانند با ورود به حوزه های علمیه گام در یک مکان مقدس نهاده اند و مسیر طلبگی راهی بزرگ ولی سخت است که امیدوار هستیم طلاب با تمام تلاش و توان خود در این راه ثابت قدم بوده و مسیر را با سلامت طی کنند./813/ت210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
بخاطر انتشار اخبار بانوان طلبه از شما متشکریم.
0
0