۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۲۱۰۶۴
رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق:

خدمت به زائران حسینی در عراق افتخار و وظیفه ما است + فیلم

خدمت به زائران حسینی در عراق افتخار و وظیفه ما است + فیلم
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خدمت به زائران حسینی را افتخاری بزرگ عنوان و از لطف رهبر معظم انقلاب نسبت به موکب داران عراقی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین ظهر امروز در مسجد مقدس جمکران به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق و از علمای مجاهد عراق در این نشست در تشریح وضعیت گذشته و حال عراق اظهار داشت: در دوران صدام اختناق شدیدی در این کشور حاکم بود و به شدت با امام حسین(ع) و زیارت و مراسمات ایشان مقابله صورت می‌ گرفت و به راحتی انسان ها را می‌ کشتند.

وی افزود: ما در چنین شرایطی با شیطان بزرگی همچون آمریکا مواجه شدیم که در برابر این شیطان کوچک یعنی صدام قرار گرفت، برخی می‌ گفتند بهتر است که این دو با هم در بیافتند تا ساقط شوند ولی برخی قائل بودند باید بجنگیم تا هر دو شیطان را از میان برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: در این شرایط اگر شیطان بزرگ از پا دربیاید امکان سقوط صدام وجود داشت به همین جهت در حرم امیرالمؤمنین(ع) پایگاهی را تشکیل دادیم و به مقابله با آمریکا بلند شدیم ولی رهبر و فرمانده و نقشه ما مجهول بود.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق با بیان این که هیچگاه نباید به شیطان اعتماد کرد، تأکید کرد: متأسفانه برخی دوستان ما اعتماد کردند و کار به جایی رسید که آمریکا اعلام کرد باید در عراق قانون اساسی جدید با نظارت آمریکا نوشته شود بعد انتخابات مجلس برگزار شود.

این روحانی و مجاهد عراقی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این امروز شرایط بسیار خوبی بر عراق حاکم است، یادآور شد: ما نیز امیدواریم که بتوانیم میزبان خوبی برای شما باشیم و از رهبر معظم انقلاب نیز قدردانی می‌ کنیم که دو روز پیش در جمع موکب داران عراقی ما را شرمنده کردند، چراکه ما خدمت به زوار اربعین را برای خود یک واجب می‌ دانیم.

وی در توصیه ای به موکب داران ایرانی بیان داشت: سعی کنید خودتان را که بیش از دو هزار موکب هستید کمک کار برادران عراقی بدانید و به موکب های عراقی یاری کنید و اگر جایی با برادران عراقی زاویه پیدا کردید خودتان را کنار بکشید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان یادآور شد: توصیه دیگر من این است که سراغ زائر اولی ها بروید و از بین مردم کسانی که تا کنون مشرف به عتبات نشدند را همراه خود بیاورید که این مسأله نیز تأثیر بسزایی در فرهنگ سازی دارد./1330/ج

تعداد بازدید : 2
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات