۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۲۱۱۱۷
مدیر حوزه علمیه خراسان:

نمایشگاه کتاب حوزوی در راستای ارائه خدمت اجتماعی حوزه است + فیلم

نمایشگاه کتاب حوزوی در راستای ارائه خدمت اجتماعی حوزه است + فیلم
مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: رسالت حوزه تعلیم آموزه‌های دینی و سیاسی و انتقال آن به جامعه اسلامی است که بیش از همه از طریق کتاب قابل‌ انتقال می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی گفت: برگزاری این نمایشگاه حرکت ابتکاری و خلاقانه و همچنین در راستای نیاز حوزه‌های علمیه و عموم مردم است.

وی ضمن اشاره به جامعیت این نمایشگاه حوزوی تصریح کرد: در مجموعه این نمایشگاه همه کتاب‌های موردنیاز طلاب اعم از کتب درسی، کمک‌درسی و همچنین بحث‌های متعدد معارفی، عقیدتی، سیاسی و تهذیبی ارائه شده است و به‌واقع این نمایشگاه دارای جامعیت و تنوع چشم‌گیری است که در هر موضوعی متون و کتاب‌های متعددی وجود دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این تنوع و جامعیت در فضای نمایشگاه، انتخاب را برای مخاطبان و مراجعان، آسان می‌کند و پاسخ‌گوی نیازهای عرصه کتاب و کتاب‌خوانی و مجالس وعظ و خطابه است، خاطرنشان کرد: محتوایی که در این نمایشگاه ارائه می‌شود، تازه و روزآمد بوده و این‌طور نیست که منحصراً کتب تألیف و چاپ‌شده گذشته ارائه شود.

آیت‌الله عاملی افزود: از سوی دیگر در این نمایشگاه تازه‌های نشر در زمینه‌های مختلف وجود دارند که برخی از این‌ها را می‌شود به‌عنوان کتب درسی و کمک‌درسی و برخی دیگر را در زمینه‌های مختلف اطلاعات و جنبه‌های معارفی، اعتقادی، سیاسی، فکری، اخلاقی، فرهنگی و... و به‌طور کل آنچه در نیاز طلبه طراز انقلاب است، به مخاطبان ارائه داد.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان  افزود: حضور بیش از 120 ناشر در قالب 80 غرفه مبین همین تازگی و تنوع بوده و از سوی دیگر نیز نگاه‌ها و رویکردهای ناشرین همه بر اساس رویکردهای تحولی، انقلابی و در راستای خدمت به حوزه انقلابی خراسان است که جای تقدیر دارد.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه تشکیل این‌گونه نمایشگاه‌ها در موضوع و رویکرد خاص خود کم‌نظیر است، گفت: در زمینه تشویق طلاب به کتاب‌خوانی، باید روش‌های اصولی مطالعه به آنان ارائه شود و در زمینه تجهیز کتابخانه‌ها نیز باید کتاب‌های متناسب با نیاز طلاب در سطوح مختلف ارائه شود تا همه حوزویان نسبت به این عرصه کشش پیدا کنند.

وی ادامه داد: طلاب حوزه علمیه خراسان تشنه علم و فهم هستند که وقتی طلاب آن علم و فهم را شناخته و درک و نیاز بدان را احساس کنند، در این صورت خودبه‌خود به‌سوی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و مطالعه کشش پیدا خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب(مدظله) در زمینه رسالت‌های حوزه سه عرصه هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت اجتماعی را به‌عنوان عرصه‌های مهم، موردتبیین قرار داده‌اند که باید امروز نصب‌العین قرار گیرد، بیان کرد: خدمت اجتماعی به مردم از ناحیه حوزویان شامل آموزش، تعلیم، تربیت و انتقال فرهنگ دینی به جامعه است.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان  با بیان اینکه پرداختن به عرصه کتاب و کتاب‌خوانی، در راستای ایفای رسالت خدمت اجتماعی حوزه است، خاطرنشان کرد: رسالت حوزه تعلیم آموزه‌های دینی و سیاسی و انتقال آن به جامعه اسلامی است که بیش از همه از طریق کتاب قابل‌انتقال می‌باشد و مهم‌ترین زمینه پیگیری دغدغه رهبری در این راستا نیز بحث‌های آموزش، تعلیم و تربیت و همچنین انتقال فرهنگ است که بهترین ابزار برای این امر، ارائه کتب موردنیاز و جذاب به جامعه می‌باشد./864/د102/ب1

تعداد بازدید : 7
امیر خاکراه
ارسال نظرات