۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۲۱۱۳۷
امام‌جمعه اهل سنت بیرجند:

رسالت علما و حوزه‌های علمیه در عصر فعلی بسیار سنگین‌تر از گذشته است

رسالت علما و حوزه‌های علمیه در عصر فعلی بسیار سنگین‌تر از گذشته است
امام‌جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند گفت: با توجه به هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام در عصر حاضر وظیفه علما، مدرسین و مسؤولان مدارس علمیه سنگین‌تر از قبل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی مولوی غلام حیدر فاروقی، امام‌جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند، امروز در جمع مدیران، مدرسان و رابطان مدارس علوم دینی اهل سنت این استان که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه الصدیق بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در برهه‌ای از زمان قرار داریم که توطئه‌های دشمنان اسلام علیه جوامع اسلامی بیش از هر زمان دیگری است و آنها در تلاش‌اند تا با برنامه‌ریزی و هزینه کردن مبالغی عظیم درصدد براندازی حکومت‌های اسلامی برآیند.

وی افزود: تمام مسلمانان باید با اتحاد، هم‌بستگی، افزایش بصیرت و آگاهی خود در مقابل این فتنه‌های دشمنان اسلام ایستادگی کنند و آنان را در رسیدن به اهداف شوم اسلام ستیزانه شان ناامید کنند.

امام‌جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه مدارس علمیه، مهم‌ترین و اساسی‌ترین مراکز نشر اسلام و افزایش بصیرت دینی در جامعه هستند خاطرنشان کرد: مسؤولان نظام باید به خاطر تأثیر بسزایی که مدارس علمیه در افزایش بصیرت و آگاهی جامعه دارند، حمایت‌های مطلوب‌تر و بیشتری از مدارس دینی و حوزه‌های علمیه داشته باشند تا این مراکز بیش‌ازپیش در بصیرت افزایی جامعه موفق باشند.

وی در خطاب به مدرسین و علمای اهل سنت حاضر در جلسه گفت: علما و مدرسین مدارس دینی باید بدانند که مدارس همانند مساجد، سنگرهای انقلاب هستند و این مراکز تعلیم و تعلم محلی منزه و پاک برای تربیت دانش آموزان و طلاب به‌منظور رساندن آنان به درجات والای علمی و دینی و استفاده از آن‌ها در رسیدن به آرمان‌های انقلابی و بهبود جامعه اسلامی است.

مولوی فاروقی با اشاره به اینکه در حال حاضر دشمنان اسلام یک‌صدا علیه اسلام و ایران تبلیغات گسترده‌ای را شروع کرده‌اند گفت: علمای دینی و حوزویان باید بدانند که در عصر کنونی مسؤولیتی بیش از دیگر اقشار جامعه بر دوش دارند و باید با حداکثر توان خود در فراگیری علوم دینی و سیاسی تلاش کنند و با تبلیغات صحیح و قوی در مقابل تبلیغات کذب و دروغین دشمنان مقابله کنند.

وی با بیان این‌که در صورت پرورش و حمایت از دانش آموزان مدارس دینی، می‌توان آنان را به‌عنوان سنگربانان آینده جبهه اسلام در مقابل دشمنان دانست، تصریح کرد: مسؤولان نظام جمهوری اسلامی باید از همین سنین پایین و سطوح دانش‌آموزی از طلاب و علما حمایت کنند.

امام‌جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه مبلغان و علمای دینی تأثیرگذارترین قشر در زمینه بصیرت افزایی جامعه هستند گفت: تقویت و حمایت از مبلغان دینی و علمای حوزوی به‌منزله تقویت و بهبود نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی به برکت حضور علما و نقش‌آفرینی و هدایت‌گری آنان استانی فرهنگی و دارای مردمی مؤمن و همیشه در صحنه است اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی به سبب بهره‌مندی از نعمت اسلام، قرآن و علمای دینی آگاه، مردمی قدرشناس و همیشه در صحنه داریم.

مولوی فاروقی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بصیرت و تلاش، نورانیت و معنویت اسلام را به‌خوبی درک کنیم و در بهره‌برداری جامعه از علوم دینی مثمر ثمر باشیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات