۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۲۱۱۷۲
امام جمعه موقت اهواز:

پیش فرض آمریکا در مذاکرات، سلطه گری و باج خواهی است

پیش فرض آمریکا در مذاکرات، سلطه گری و باج خواهی است
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه پیش فرض آمریکایی‌ها در مذاکرات تسلیم است، گفت: مذاکره با آمریکایی که پیش فرضی جز سلطه و باج خواهی ندارد، بی معنا است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس از دوره‌های پرشکوه تاریخ ملت ایران است، عنوان داشت: جهانیان علیه ما بسیج شدند تا به رژیم بعثی خدمت کنند، اما مردمان ایران با مقاومت، ایثار و فداکاری بی نظیر، پیروزی‌های بزرگی برای نظام مقدس اسلامی به دست آوردند، دوران جنگ تحمیلی الگویی برای دولتمردان، قوای سه گانه و عموم مردم است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه عزت و سربلندی در سایه جهاد و فداکاری حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: چنین عزتی در صنایع دفاعی و نظامی و علوم مختلف مشاهده می‌شود، روحیه جهاد و ایثار باید در تولید، اقتصاد، صنعت، فرهنگ و آموزش بکار گرفته شود تا دوباره شاهد عزت و سربلندی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده بیان داشت: در بحث دیپلماسی و روابط منطقه‌ای و بین المللی، باید روحیه ایثار، فداکاری، عزت و سربلندی را داشته باشیم، مذاکره کنندگان از چنین روحیه‌ای برخوردار بوده و به تقویت آن بپردازند.

وی ادامه داد: مذاکره در جایی که صحیح است، صورت بگیرد، مذاکره با آمریکایی که پیش فرضی جز سلطه و باج خواهی ندارد، بی معنا است، پیش فرض آمریکایی‌ها در مذاکره صورت گرفته تسلیم می‌باشد و در عین حال انتظار دارند تا همه کشور‌ها در برابرشان تسلیم و بی اراده شوند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه ملت و مسؤولان تسلیم خواسته‌های آمریکا نمی‌شوند، اضافه کرد: مذاکرات باید با عزت و سربلندی باشد و هیچ وقت یک ایرانی را نباید تهدید کرد، مخالفت بسیاری از کشور‌ها با برجام گویای تلاش‌های بسیار برای امضای آن بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با ابزار تأسف از اینکه دولت و رییس جمهور، سرنوشت کشور را در تولید، اقتصاد، کشاورزی و بخش‌های مختلف به برجام گره زدند، بیان داشت: با بدعهدی‌های آمریکا و مخالفت‌های مرتجعان منطقه‌ای و رژیم صهیونیستی، دستاورد‌های برجام از دست رفت، اما اشکال عمده بر عدم تمرکز به داشته‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: دولت می‌بایست در کنار مذکرات برجام به تقویت پایه‌های اقتصاد و صنعت می‌پرداخت، اما منتظر ماند تا مذاکرات برجام به نتیجه برسد و غربی‌ها به وضعیت مان سر و سامان بدهند، حال پس از تجربه تلخ برجام به خود آمده و در پی تلاش شبانه روزی برای حل معضلات اقتصادی است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: بزرگترین اشتباه رییس جمهور گره زدن سرنوشت بخش‌های مختلف کشور به برجام بود و با این اقدام عملا فرصت‌های بسیاری از دست رفت./۹۴۵۶/ت210/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
حاتم شرفی
ارسال نظرات