۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۲۱۴۲۹
همزمان با هفته دفاع مقدس در قم برگزار شد؛

نمایشگاه "نفوذ از مشروطه تا ظهور"

نمایشگاه
نفوذ موریانه‌وار در ساختار ورود می‌کند و آنقدر بی صدا و جویده بر پیکره اجتماع می‌تازد که موجبات سقوط و گسست را فراهم می‌کند. نمایشگاه نفوذ قم به دنبال این خط تعلیق است.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، هر ساله نمایشگاه دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود و امسال هم مانند سال‌های گذشته انبوهی از توپ، نفربر، پهباد و سلاح‌های مختلف را در معرض بازدید عموم قرار داده‌اند و در کنار بازنمایی عملیات کربلای 5 صحنه‌های زیبایی را به یادگار می‌گذارند.

گزارش // نمایشگاه نفوذ، از مشروطه تا ظهور

اما امسال چند غرفه به صورت یک کار محتوایی منسجم در گوشه‌ای از این نمایشگاه به چشم می‌خورد و افراد زیادی را به سمت خود می‌کشید و آن نمایشگاه نفوذ از مشروطه تا ظهور بود که این هشت غرفه را از بقیه غرفه‌های نمایشگاه متمایز می‌کند. غرفه مشروطه، پهلوی، دفاع مقدس، اقتصاد، هنر، رابطه با آمریکا، رهبر انقلاب و ظهور.

گزارش // نمایشگاه نفوذ، از مشروطه تا ظهور

غرفه اول درباره مشروطه و دیگ پلویی است که انگلستان برای عدالت‌جویان آماده کرده است. در این غرفه از نقش پیاده نظام لیبرالیسم یا همان روشنفکران در انحراف مطالبه عمومی مردم از عدالیه به سمت مشروطه اشاره کرده است و به دنبال پاسخ به این سوال بود که چرا شیخ فضل الله نوری را اعدام کردند.

غرفه دوم درباره دورانی است که استقلال سیاسی نداشتیم و مثل آب خوردن چرچیل، روزولت و استالین به تهران می‌آیند و در عمارتی دور هم جمع شدند و درباره سهمشان از ایران با هم معامله کردند و حتی اجازه حضور محمدرضا پهلوی را در این جلسه نمی‌دهند.

گزارش // نمایشگاه نفوذ، از مشروطه تا ظهور

غرفه سوم از دفاع مقدس سخن می‌گوید، وقتی دهه شصت ثانیه ثانیه‌اش برایمان خاطره بود. صف نفت، صف گاز با دستانی که در سرما یخ می‌زد و سِر می‌شد. دوره ای که ادبیات مردم بامرام‌تر بود، بیشتر پشت هم بودیم و زیرسایه خدا از ابرها التماس باران داشتیم. روزگاری که صداقت پررنگ تر بود و شهادت داستان بامرام‌های این کوچه‌ها بود! کوچه‌هایی که نام شهید بر سردر آن است تا خط را گم نکنیم.

گزارش // نمایشگاه نفوذ، از مشروطه تا ظهور

غرفه چهارم سهم جریانی است که حق مردم را دزدیدند و با اندیشه اقتصادی فاسدشان سرمایه سالاری را بالا بردند و همچون زالو سفره مردم را کوچک تر کردند. غرفه چهارم به یاد هپکو به یاد هفت تپه و همه کارگران بازداشتی و زخم خورده از جور زمانه ساخته شد تا بفهمیم درد چیست و نباید به مظلوم ظلم کرد. این غرفه حاشیه دارد و منطقه‌ای مین گذاری شده برای جریان زر و زور و تزویر است. پیشنهاد می‌کنیم که اگر وابستگی به یکی از جریان‌ها دارید، به این غرفه نیایید، چون شما را ناراحت می‌کند.

گزارش // نمایشگاه نفوذ، از مشروطه تا ظهور

غرفه پنجم از تهاجم فرهنگی دشمن می‌گوید. آنفولانزای نیویورکی و انبوهی از سریال‌های استراتژیک دشمن که علیه مردم ایران تولید شد. المان این غرفه بازنمایی بچه‌های آسمان است که «علی» این بار پایش در حوضی است که گل گرفته! ماهی‌های سینمای ایران مرده‌اند و سینمای ما گویا رمقی برای تولید اثر فاخر ندارد و فاجعه‌ای که فقط 4 درصد تولیدات سینما ارزشی است.

گزارش // نمایشگاه نفوذ، از مشروطه تا ظهور

غرفه ششم از رابطه با آمریکا می‌گوید، با وجود تاکیدات مکرر رهبر عزیزمان باز دوباره صحبت از مذاکره با آمریکا خیلی عجیب است. بعد از شش سال معطل کردن کشور و نگاه به بیرون، بازی جدیدی را شروع کردند. در این غرفه از بدعهدی‌های آمریکا در قبال کشورهای مختلف می‌خوانید!

گزارش // نمایشگاه نفوذ، از مشروطه تا ظهور

غرفه هفتم درباره امام امت است. کسی که وقتی رهبران دنیا در مقابلش قرار می‌گیرند، خود را گم می‌کنند. همان که خط و مسیر را به درستی ترسیم کرده است ولی حواس دشمن بیشتر از دوستان به صحبت‌های امام جامعه است. در این غرفه تعدادی از شبهات و سوالاتی که درباره امام خامنه‌ای مطرح کرده‌اند، بررسی شده است.

گزارش // نمایشگاه نفوذ، از مشروطه تا ظهور

غرفه هشتم درباره ظهور است. خط انجمن حجتیه، احمد الحسن یمانی و شیرازی‌ها را بررسی می‌کند و راوی این غرفه تلاش می‌کند تا درباره رهبران مجازی تازه تاسیس همچون یمانی‌ها روشنگری کند. /882/ز501/س

مهدی کمالی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
خیلی جالب بود
3
0
ناشناس
Germany
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
ببین انحطاط تا کجا رفته است
2
0