۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۲۱۶۴۵
یادداشت؛

خودتحقیری ممنوع

خودتحقیری ممنوع
دشمن در پروژه «خودتحقیری» می‌کوشد با کمک رسانه‌ها و ساختن فیلم‌های مختلف، پمپاژ اخبار و مهندسی افکار، غرب و مشخصاً آمریکا را بهشت گمشده و موعود بشر امروز معرفی کند.

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا، محمدمهدی امیدوار

«آیت‌الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آنچنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچکس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند، زیرا او با معیار‌های دیگری، غیر از معیار‌های شناخته شده در دنیا، سخن می‌گفت و عمل می‌کرد. گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت. دشمنی آیت الله خمینی(ره) با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت». اینها سخنان هنری کسینجر استراتژیست معروف آمریکایی در مورد انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) است.

انقلاب اسلامی ایران، یکی از مهمترین رویداد‌های قرن بیستم، با محوریت معارف قرآن و عترت و هدایت و حاکمیت ولایت فقیه در عصر حاضر از سویی موجب اعجاب اندیشکده‌های سیاسی و استراتژیست‌های کهنه کار و درهم شکستن ابهت شرق و غرب و از سویی دیگر مایه امید مستضعفان جهان و الگویی برای نهضت‌های آزادی بخش شد و جبهه‌ای فرامنطقه‌ای را ضد امپریالیسم جهانی، بسیج کرد.

جان اسپوزیتو در کتاب "انقلاب ایران و بازتاب جهانی" بیان می‌کند که دوست و دشمن معتقدند انقلاب ایران، تأثیر بسزایی بر جهان اسلام و غرب داشته است. بدون شک بدفهمی‌ها مانع آن شده است که غربی‌ها و به ویژه ایالات متحده، خط­ مشی­‌های ایران و بازتاب جهانی انقلاب ایران آن را به درستی درک کنند. یک بدفهمی­ رایج این است که انقلاب ایران شدیداً شیعی و فرقه‌گرایانه است در حالی­که انقلاب ایران از نخستین روزها، آگاهانه تصویری جهان شمول از خود ارائه داده و آرزو‌هایی جهان شمول در سر داشته است. (اسپوزیتو، جان ال، ۱۳۸۲، انقلاب ایران و بازتاب جهانی آن، ترجمه:محسن مدیرشانه چی، مرکز بازشناسی اسلام و ایران، تهران.)

این «هویت بخشی» و «نظام سازی» برای استکبار جهانی گران آمد؛ از این رو با امپراطوری رسانه‌ای خود و با طراحی ناتوی فرهنگی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به «قتل و عام فرهنگی» نام گرفت درصدد براندازی و فروپاشی از درون برآمد.

مهمترین تدبیر دشمن در شبیخون فرهنگی و براندازی نرم، «هویت زدایی» و «ناامیدی» مردم و از مولفه‌های مهم خصم برای رسیدن به این هدف شوم، دامن زدن به مساله «خودتحقیری» است.

دشمن با جنگ رسانه‌ای و شیوه‌های متنوع عملیات روانی، تلاش می‌کند تا توانمندی‌های طرف مقابل را هیچ یا ناچیز شمارد و در عوض با القای بزرگنمایی نواقص و مشکلات می‌کوشد در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و نهاد‌های تصمیم گیرداخلی چنین القا کند که بدون همراهی و حمایت ما، شما محکوم به شکست و نابودی هستید.

برآیند این تبلیغات رسانه‌ای و تهاجم همه جانبه دشمن، مرعوب شدن برخی از نخبگان و به دنبال آن ناامیدی بدنه اجتماعی خواهد بود.

دشمن در پروژه «خودتحقیری» می‌کوشد با کمک رسانه‌ها و ساختن فیلم‌های مختلف، پمپاژ اخبار و مهندسی افکار و رفتارِ گروه‌های هدف، غرب و مشخصاً آمریکا را بهشت گمشده و موعود بشر امروز معرفی کند و بگوید شعار‌هایی مانند «ما می‌توانیم»، «استقلال و خودکفایی»، «اقتصاد مقاومتی»، «پیشرفت‌های علمی»، «انرژی هسته‌ای»، «حمایت از محور مقاومت در خاورمیانه و جهان» و «استکبارستیزی» شعار‌هایی پوسیده و قدیمی، تنش زا، ضد حقوق بشر و مروج جنگ و خشونت، فاقد عقلانیت جمعی و موجب انزوای ایران در جامعه جهانی است و اگر جمهوری اسلامی به دنبال صلح و زیست مسالمت آمیز در جامعه جهانی است باید با ما همراه شود؟!

پمپاژ چنین تبلیغاتی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از سوی پایگاه‌های دشمن در خارج و داخل کشور، موجب شده تقی زاده‌های مدرن و صاحبان تفکر لیبرالی همسو با غرب در کشور بر اساس این تفکر شیطانی مواضع همسویی بگیرند و با بزرگنمایی برخی مشکلات و نواقص در کشور که اتفاقا محصول همین تفکر مردود و غربزده است پروژه خودتحقیری در داخل ایران را ترویج کند و با سخنرانی و مصاحبه و تالیف و توئیت و بازنشر آن در آرزوی هویت زدایی و ناامیدی مردم ایران باشند.

در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر انقلاب اسلامی ابلاغ شده چنین آمده است:

«به رغم همه‌ی مشکلات طاقت‌فرسا، جمهوری اسلامی روزبه‌روز گام‌های بلندتر و استوارتری به جلو برداشت. این چهل سال، شاهد جهاد‌های بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفت‌های شگفت‌آور در ایران اسلامی است. عظمت پیشرفت‌های چهل‌ساله‌ی ملّت ایران آنگاه بدرستی دیده میشود که این مدّت، با مدّتهای مشابه در انقلاب‌های بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود. مدیریّتهای جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانید. انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار بشدّت تحقیر شده و بشدّت عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت؛ در گام نخست، رژیم ننگینِ سلطنتِ استبدادی را به حکومت مردمی و مردم‌سالاری تبدیل کرد و عنصر اراده‌ی ملّی را که جان‌مایه‌ی پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است در کانون مدیریّت کشور وارد کرد؛ آنگاه جوانان را میدان‌دار اصلی حوادث و وارد عرصه‌ی مدیریّت کرد؛ روحیه و باور «ما میتوانیم» را به همگان منتقل کرد؛ به برکت تحریم دشمنان، اتّکاء به توانایی داخلی را به همه آموخت و این منشأ برکات بزرگ شد..۲۲/۱۱/۹۷

انتظار آن است که همه دلسوزان و دلسوختگان و حامیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هفته دفاع مقدس و سایر مناسبت‌های مشابه با لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب و درک عمیق از شیوه‌های دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی، این نقشه شوم دشمنان را با دو رویکرد زیر خنثی کنند:

الف) انتشار جنایات ضدبشری استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا که در بسیاری از بحران‌ها، مفاسد و ناهنجاری‌ها رتبه اول دنیا را دارد.

ب) باز نشر هنرمندانه دستاوردها، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های معجزه آسای جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها به برکت انقلاب اسلامی در سایه تلاش جهادی و وحدت توده‌های مردم برای رفع نواقص و مشکلات پیش رو با التزام عملی نسبت به ولایت فقیه و تکیه بر دانش و ابتکار جوانان مؤمن انقلابی./918/ی701/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
به موضوع خوب و مهمی اشاره کردید مرحبا
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
همه آنچه را که دشمنان می خواهند اینست که جوانان ما خودباوری را از دست بدهند و چشمشان فقط به غرب باشد و در نتیجه برده جسمی و فکری آنها شوند
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
سلام
این پیشرفت های شگفت انگیز در حوزه دفاعی نتیجه خودباوری جوانان کشورمان هست
2
0