۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۲۱۶۶۶
حجت الاسلام پژمانفر:

آقای لاریجانی در ۱۲ سال ریاست بر مجلس چه کردید؟

آقای لاریجانی در ۱۲ سال ریاست بر مجلس چه کردید؟
نماینده مشهد خطاب به لاریجانی گفت: مردم در کشور می‌گویند تفاوتی در نظرات آقایان لاریجانی و روحانی وجود ندارد و باید رییس مجلس بگوید در این ۱۲ سال چه کرده است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس گفت: متاسفم که شما فرمایشاتی در صحن علنی مجلس فرمودید که شاید رادیو‌های بیگانه هم به این راحتی نتوانند آن را پخش کنند.

وی ادامه داد: ما نماینده مجلس بوده و در چارچوب قانون از حقوق مردم دفاع می‌کنیم و از حقوق قانونی خود در این باره استفاده می‌کنیم و شما مسائلی را مطرح کردید که ما چند سال است تلاش کردیم تا آن مسائل را در فضای قانونی پیش ببریم.

حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: من در باره تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی تذکر دادم که این کار دو سوم آرای نمایندگان را می‌خواهد و جزئیات دیگری را هم مطرح کردم که شما اجازه طرح آن را ندادید.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: شما به من اعلام کردید که تریبون دست ماست، این در حالی است که ما برای آنکه حرف‌های خود را بزنیم دادوبیداد می‌کنیم، در حالی که این کار برای انجام وظایف قانونی‌مان است.

وی افزود: برادر شما ۱۰ سال رییس قوه قضائیه بود، ضمن اینکه شما ۱۲ سال است که رییس مجلس هستید. این در حالی است که در میدان سید اسماعیل می‌گویند بین دیدگاه شما و آقای روحانی تفاوتی وجود ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: حرف ما این است که طبق وظایف قانونی خودمان باید از حقوق مردم دفاع کنیم و شما قسم خوردید که پایبند قانون باشید و از آن دفاع کنید.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: اگر اجازه می‌دادید در این مجلس حرف‌هایی را بگوییم، مردم برای بیان اعتراضات خود به خیابان‌ها نمی‌آمدند و وقتی مردم نتوانند حرف‌شان را از طریق نماینده‌شان در مجلس بزنند در خیابان‌ها جمع می‌شوند.

وی گفت: آقای لاریجانی شما تریبون‌ها را بسته‌اید و باعث بی‌نظمی‌ها هستید. شما باعث شدید که رادیو‌های بیگانه علیه جمهوری اسلامی کار کرده و به کشورمان صدمه بزنند.

عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیت تصریح کرد: بار‌ها در باره موضوعات قانونی و خلاف آیین‌نامه تذکر دادم و گفتم که تشکیل وزارت بازرگانی با بند ۱۰ سیاست‌های کلی نظام اداری و بند ۲۶ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه مغایر بوده و با اصل ۷۵ قانون اساسی هم مغایرت دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: اینکه شما توجیه می‌کنید دو وزارتخانه خرجی ندارد، اشتباه است. آیا دو وزیر در یک اتاق می‌نشینند؟

وی با بیان اینکه شما اجازه ندادید مباحث مختلف در این باره مطرح شود، افزود: خیلی از مسائل از سوی شما در مجلس مطرح می‌شود، ولی اجازه نظر به ما نمی‌دهد.

حجت الاسلام پژمانفر گفت: آقای لاریجانی! شما برادر ما هستید و همه در یک نظام قرار داریم.

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: آقای لاریجانی مرا متهم به آن کرده که ما در چارچوب‌ها و مرز‌ها نیستیم؛ آیا این‌گونه است؟ شما اجازه ندادید حرف قانونی خود را بزنیم.

وی گفت: آقای لاریجانی! شما اختیارات مجلس را به جلسه سران قوا بردید و مجلس را ناکارآمد کرده‌اید.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: ما شما را دعوت به صبر می‌کنیم و شما نباید حرف‌هایی که رادیو‌های بیگانه علیه نظام می‌زنند را باور کنید.  

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پژمانفر گفت: شما مطالبی را فرمودید که قضاوت آن با مردم است. آیا من مانع حرف زدن شما هستم، در حالی که این حرف شما دقیق نیست.

لاریجانی گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری اختیارات مجلس را به جای دیگری بردند و رهبر انقلاب در شرایط تحریمی فعلی شورای هماهنگی قوا را تشکیل دادند و ایشان فرمودند که رییس قوه مقننه هم در این شورا باشد. چرا می‌گویید که کردید؟ در حالی که من این کار را نکردم.

رییس مجلس افزود: من در پاسخ به تذکرات شما گفتم باید این تذکر طبق آیین‌نامه مطرح شود. آیین‌نامه هم می‌گوید اگر نمایندگان اخطاری دادند مجلس باید آن را قبول کند و آن را به رای بگذارد.

وی افزود: تذکر آیین‌نامه‌ای خلاف موضوعات باید به تشخیص من باشد تا مطرح شود.

لاریجانی گفت: شما من را به دیکتاتوری متهم کردید. در حالی که این گونه نیست.

رییس مجلس تصریح کرد: من موظف نیستم شرعا و عرفا تشخیص دیگری را قبول کنم و باید به تشخیص خود عمل کنم.

وی افزود: کشور دست مجلس و دولت است. مجلس که یک نفر نیست. این در حالی است که شما می‌گویید مجلس را من اداره می‌کنم.

لاریجانی تصریح کرد: در کشور ما مردم سالاری وجود دارد و ولی فقیه هم در راس آن است و قوا در چارچوب‌های خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی گفت: نمایندگان مجلس نظرات مختلفی دارند و وقتی من در یک رسانه می‌بینم مجلس را به سخره گرفته‌اند ناراحت می‌شوم؛ چراکه مجلس پایگاه قانون گذاری است.

رییس مجلس اظهار داشت: وقتی راجع به مجلس در تلویزیون صحبت می‌شود و الفاظ رکیک بیان می‌شود همه ما و شما باید از کیان مجلس دفاع کنیم و نباید زحمات زیر سوال برود. در حالی که الفاظی که شما به کار بردید مجلس را زیر سوال برد. /۸۵۶/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
باز هم جنجال در مجلس که به نفع بیگانگان تمام می شود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
هر وقت گردش نخبگان ایجا نشود کشور ضرر می کند البته ایراد 12 سال ریاست لاریجانی به خود نمایندگان بر می گردد چرا که ریاست وی را همین نمایندگان تایید کردند و رای دادند کسی شایسته ملامت نیست جز خود نمایندگان
1
0
ناشناس
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
شما نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
هر وقت گردش نخبگان ایجا نشود کشور ضرر می کند البته ایراد 12 سال ریاست لاریجانی به خود نمایندگان بر می گردد چرا که ریاست وی را همین نمایندگان تایید کردند و رای دادند کسی شایسته ملامت نیست جز خود نمایندگان
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
باید بر حال این مجلس گریست که 12 بار ریاست لاریجانی را تایید کردند
1
0