۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۶۲۱۷۹۵
حجت الاسلام آیتی خبرداد؛

تولید بیش از 300 محصول پژوهشی از سوی مرکز تخصصی نماز

تولید بیش از 300 محصول پژوهشی از سوی مرکز تخصصی نماز
مدیر مرکز تخصصی نماز با اشاره به فعالیت های این مؤسسه در عرصه آموزش و پژوهش از فارغ التحصیل شدن 300 نفر و همچنین تولید 300 اثر علمی و پژوهشی در طول 10 سال خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین آغاز سال تحصیلی مراکز تخصصی مهدویت و نماز حوزه علمیه قم در سالن نشست های مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغر آیتی مدیر مرکز تخصصی نماز در این همایش به ارائه گزارشی از مجموعه تحت نظارت خود پرداخت و اظهار داشت:مرکز تخصصی نماز حدود 10 سال پیش که حجت الاسلام کلباسی قائم مقام ستاد اقامه نماز بودند به فکر و همت ایشان دائر شدند و چند سالی هم با پشتیبانی همه جانبه ایشان اداره شد.

وی افزود: این مرکز در چهار زمینه آموزش، تبلیغ، پژوهش و تألیف فعالیت می‌کند؛ در حوزه آموزش ما 300 فارغ التحصیل داریم که 150 نفر از این بزرگواران در عرصه تبلیغ، تدریس و پژوهش و تألیف استفاده می‌شود یعنی آن کسانی که دوره یک ساله و یک دوره تکمیلی دو سه ماهه را باموفقیت پشت سر بگذرانند بلافاصله از آنها استفاده می کنیم.

حجت الاسلام آیتی عنوان کرد: یکی از کارهای ما در حوزه آموزش  این است که دوستان مرکز بعد از چند هفت از آغاز دوره به هفت گروه تخصصی تقسیم می شوند و همان مباحث به صورت گروهی و عملی توسط استاد پیگیری می‌شود و بعد از وارد شدن به چرخه اعزام و تبلیغ نیز این کارگروه های همچنان تخصصی ادامه دارد.

وی با بیان این که در حوزه تبلیغ دوره های مختلفی در کشور از سوی مرکز تخصصی نماز برگزار می‌شود، ابراز داشت: ما برای خردسالان تا دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف  سالیانه بیش از هزاران دوره چهارساعته، هشت ساعته، 24 ساعته و 128 ساعته برگزار می کنیم که این خود در کشور کم نظیر است.

مدیر مرکز تخصصی نماز با اشاره به فعالیت های این مرکز در بخش پژوهش و تولید خاطرنشان کرد: در این بخش بیش از 300 محصول تولید شده است که از بازی ها برای خردسالان تا مباحث تخصصی در قالب کتاب و نرم افزار را شامل می‌شود که حدود 100 مورد کتاب است.

وی با بیان این که یکی از خلأهای کشور در موضوع نماز بحث دعوت به نماز است، گفت: از جمله سؤال ها و ابهام هایی که همیشه مطرح بوده این است که چه کنیم خردسالان انس و علاقه به نماز پیدا کنند؟ معلم ها چگونه به نماز دعوت کنند؟ مدیران مدارس چگونه نماز را برگزار کنند؟ همسر و فرزندان مان را چگونه اهل نماز کنیم؟

حجت الاسلام آیتی اضافه کرد: این ها سؤال هایی است که بسیار تکرار می‌ شود و در رسانه و فضای مجازی نیز زیاد دیده می‌شود از این رو ما به این مبحث هم پرداخته ایم که تفصیل آن در سایت قنوت که سایت مرکز تخصصی نماز هم هست مطرح شده است.

وی با اشاره به آیه  «الذین ان مکناهم فی الارض اقامو الصلاة» یادآور شد: بی شک یکی از اصلی ترین اقامه کنندگان نماز در آخرالزمان خود امام زمان(عج) است، بنابراین اگر می‌ خواهیم کاری که ایشان در زمان ظهور دنبال می‌ کنند را به نتیجه برسانیم باید از الان زمینه سازی کنیم./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
ان شاالله همتی شود تا این محصولات تولید شده به دست نوجوانان و جوانان برسد تا مایه برکت باشد
0
0