۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۲۱۸۳۰
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خبر داد؛

برپایی ۴۲ موکب از خراسان جنوبی در عتبات عالیات

برپایی ۴۲ موکب از خراسان جنوبی در عتبات عالیات
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: امسال موکب‌های خراسان جنوبی در عتبات عالیات به ۴۲ موکب افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته 34 موکب از خراسان جنوبی در شهر کاظمین و مسیر نجف تا کربلا برپا شد.

وی گفت: امسال نیز این موکب‌ها به 42 موکب افزایش یافته که 41 موکب در مسیر نجف به کربلا و شهر کاظمین برپا خواهد شد و یک موکب نیز در مسیر برگشت زائران خارجی در شهر خضری مستقر می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین موکب‌های خراسان جنوبی در شهر مقدس کاظمین برپا می‌شود، افزود: تمام امکانات برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده شده است.

جوینده تصریح کرد: ماموریت امسال موکب‌های استان نیز اسکان 18 هزار زائر و پذیرایی از 20 هزار زائر در هر وعده بوده که با استقبال خوب مردم این رقم به 20 هزار اسکان و توزیع 35 هزار پرس غذای گرم در هر وعده رسیده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 120 چشمه سرویس بهداشتی و حمام در شهر کاظمین وجود داشته که امسال 80 چشمه حمام و 18 چشمه سرویس بهداشتی دیگر نیز اضافه شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌ها و کارهای موکب‌ها توسط مردم شکل گرفته و بیشترین موکب‌ها مربوط به هیأت‌های مذهبی است.

جوینده با بیان اینکه 11 دستگاه نانوایی در عتبات عالیات برپا می‎شود که حدود 80 تن نان را پخت می‌کنند، اظهار کرد: موکب‌ها یک ظرفیت بزرگی در استان به وجود آورده که در بحران‌ها می‌توانند کمک کننده دولت باشند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات