۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۲۱۸۳۷
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اربعین حسینی هسته مرکزی مقاومت در برابر ظلم یزیدیان است

اربعین حسینی هسته مرکزی مقاومت در برابر ظلم یزیدیان است
حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: دنیا را نمی‌توان با کشتن انسان‌ها اداره کرد و همایش بزرگ اربعین حسینی هسته مرکزی مقاومت در برابر ظلم یزیدیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار موکب‌داران اربعین حسینی استان اظهار داشت: نام و اسم حسین(ع) از زمان آدم ابوالبشر مطرح بوده و نخستین روضه خوان امام حسین(ع) نیز جبرئیل برای آدم بوده است.

وی با بیان اینکه مانند حسین(ع) در این عالم پیدا نمی‌شود، گفت: امروز همایش و پیاده روی اربعین حسینی یک حرکت بین المللی و کارآمد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حرکت اربعین حسینی از جهات مختلف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، سیاسی و دینی کارآمد و حب و عشق است، افزود: بر اساس روایات نیز حتی نقش امام حسین(ع) در ظهور حضرت مهدی(عج) کارآمد است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: اربعین حسینی جهان را فرا گرفته و این حرکت بزرگ برای مقابله با تمام ظلم‌ها، استکبارها و مکر و حیله‌ها یک عرصه مهم است.

وی ادامه داد: امروزه غرب شهرها و خانه‌ها را ویران کرده و زنان و مردان و کودکان را می‌کشند اما در اربعین حسینی همه چیز عشق، خدمتگزاری و تواضع است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که برای آن‌ها ارزش‌ها و آزادی مطرح است در مقابل ظلم به کاروان حسینی می‌پیوندند و طرفداران اربعین تنها شیعه نیستند بلکه تمام انسان‌های عدالت خواه و آزادی خواه در آن حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: دنیا را نمی‌توان با کشتن انسان‌ها اداره کرد بلکه دنیا با عشق، محبت، ایثار و از خودگذشتگی اداره می شود و همایش بزرگ اربعین حسینی هسته مرکزی مقاومت در برابر ظلم یزیدیان است.

وی افزود: مردم تشنه عدالت و اخوت و برادری هستند و مشکلات زیادی وجود دارد اما این مشکلات هیچ ربطی به حسین(ع)، اسلام، انقلاب و ارزش‌ها ندارد و مشکلات به خود ما مسؤولان برمی‌گردد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات