۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۲۱۸۸۹

۱۰۰ بانوی مبلغ به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند

۱۰۰ بانوی مبلغ به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند
مسؤول کارگروه بانوان فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان مبلغ به فعالیت تبلیغی برای زائران اربعین حسینی می پردازند.

به گزارش خبرگزاری رسا، افسانه تیرانداز با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اربعین کرمانشاه برای ترویج معارف دینی برای زائران حسینی اظهار داشت: واحد مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شرعی و امر به معروف و نهی از منکر مشغول فعالیت هستند و 100 نفر از بانوان مبلغ نیز در ایام اربعین خسینی مشغول فعالیت تبلیغی خواهند شد.

مسئول کارگروه بانوان فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کارگروه بانوان در ستاد اربعین بیشتر به امور آموزشی و اطلاع‌رسانی خواهد پرداخت عنوان کرد: برای اینکه بانوان سفر زیارتی خود را مدیریت و بهره‌وری بیشتری از این سفر معنوی داشته باشند این کارگروه آموزش‌های لازم را به بانوان ارائه می‌دهد.

تیرانداز با بیان اینکه بانوان با استفاده از این آموزش‌ها باید بتوانند بازه زمانی را مدیریت کنند و شئونات اسلامی را در سفر رعایت و سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند افزود: باید بانوان را تشویق کنیم که در صورت تمایل به این سفر زیارتی با سفر گروهی در این پیاده‌روی اربعین شرکت کنند و از سفر انفرادی پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه به طور حتم باید حجاب و اخلاق اسلامی از سوی بانوان در این سفر زیارتی باید به خوبی رعایت شود عنوان کرد: به زائران غیر ایرانی احترام بگذاریم و از نظر امنیتی با کاروانی سفر کنیم که مدیر کاروان آگاهی و درایت داشته باشد که محل اسکان مکان مطمئنی باشد زیرا بانوان شرکت‌کننده در این پیاده‌روی نماینده بانوان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

تیرانداز با اشاره به اینکه پک‌های بهداشتی هم برای بانوان شرکت‌کننده آماده شده است و اطلاعاتی در مورد سفر بانوانی که دارای فرزند خردسال هستند در نظر گرفته شده است بیان کرد: استفاده از مواد غذایی در داخل مسیر و موکب‌ها باید با درایت و برنامه‌ریزی باشد تا به سیستم گوارشی افراد به دلیل پرخوری آسیب وارد نشود.

وی نشست‌های متعددی با اعضای کارگروه ستاد بانوان اربعین استان برگزار شده و جلسات آموزشی برای مسئولان هیئت‌های مذهبی نیز برگزار شده است عنوان کرد: نشست‌های با زائران پیاده‌روی اربعین حسینی تیز برگزار و با مبلغات اعزامی نیز نشست مشترک برگزار می‌شود.

مسئول کارگروه بانوان فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت حضور بانوان مبلغه در داخل موکب‌های پیاده‌روی اربعین برای پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان گفت: تعدادی از موکب‌ها در مسیر قصرشیرین و خسروی با عضویت بانوان راه‌اندازی خواهد شد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات