۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۶۲۱۹۲۹

حضور علما و نمایندگان بیوت مراجع در مراسم ترحیم برادر همسر آیت الله مکارم

حضور علما و نمایندگان بیوت مراجع در مراسم ترحیم برادر همسر آیت الله مکارم
مراسم ترحیم و بزرگداشت برادر همسر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با حضور نمایندگان بیوت مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ترحیم برادر همسر حضرت آیت الله مکارم شیرازی روز پنجشنبه با حضور علما، شخصیت های حوزوی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اساتید و طلاب و فضلای حوزه علمیه در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد استاد و خطیب حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و مصیبت وارده را به حضرت آیت الله مکارم شیرازی و دیگر بازماندگان تسلیت گفت.

وی با بیان این که دنیا دار ماندگاری نیست، گفت: اساسا خلود برای هیچ انسانی در این دنیا جعل نشده است، خوشا به حال کسانی که این واقعیت را بفهمند.

استاد حوزه با استناد به روایتی از مولا علی(ع) منتهای دین کوردلان را دنیای ظاهری و دلخوش کردن به ذخارف آن ارزیابی کرد.

وی دنیا طلبی را عامل بسیاری از انحرافات و کج روی ها دانست و یادآورشد: رفتار و زیست مؤمنانه در این دنیا به گونه ای است که دل به آن نمی بندیم؛ اما در عین حال خود را از نعمت های الهی هم محروم نمی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با تبیین تفاوت های کافر و مؤمن در نوع نگاه شان به دنیا اظهار داشت: مؤمن از دنیا برای آخرتش توشه برمی دارد، اما کافر به دنبال لذت جویی در دنیا است.

وی تقوا را بهترین توشه برای آخرت دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسان مسیری غیر آن چیزی که قرآن و آموزه های دینی تبیین کرده، پیمود و تصمیمی خلاف آن گرفت، در همین دنیا پشیمانی نصیبش می شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: انسان باید در آیات و خلقت الهی تدبر کند تا بداند برای چه آفریده شده و اگر این تامل و تفکر حاصل شد قطعا عمرش به بطالت سپری نخواهد شد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
استاد نظری منفرد منبری بسیار خوب و قابلی هستند و حضور در مجالس ایشان با تنبه و عبرت است
1
0