۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۶۲۱۹۶۶
امام جمعه دامغان:

هفته دفاع مقدس هفته امید بخشی به ملت باشد

هفته دفاع مقدس هفته امید بخشی به ملت باشد
امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه نظام سلطه همچنان از حماسه آفرینی‌های دوران جنگ تحمیلی هراس دارد، گفت: هفته دفاع مقدس باید هفته امید بخشی به ملت باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم دیندار این شهرستان در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تأکید بر لزوم تجلیل از شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان اظهار داشت: همگان باید بیندیشیم که اگر رشادت‌های رزمندگان سپاه، بسیج و ارتش مؤمن ایران اسلامی نبود امروز کشور ما چه شرایطی را داشت؛ بی تردید دفاع مقدس مظهر رشادت، ایثار، وحدت، تدبیر و حکمت ملت انقلابی ما است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه اسلامی ما نهادینه کرد، افزود: جنگ تحمیل شده بر ملت ما در شهریور ۱۳۵۹ از نظر زمان طولانی آن و مواجهه ابر قدرت‌های سلطه گر و بیش از ۴۰ کشور حامی صدام با ملتی که تازه انقلاب کرده بود جنگی بی سابقه در تاریخ جهان و منطقه بوده است.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه هفته دفاع مقدس باید هفته امید بخشی به مردم و بازگویی اقتدار و حماسه آفرینی‌های ملت ما در طول دوران جنگ هشت ساله و پس از آن باشد خاطرنشان کرد: شهدای ما آگاهانه برای حفظ دین و سرزمین خود به میدان آمدند و جان خود را فدا کردند، امروز باید خاطرات و پیام شهدا برای نسل جوان جامعه اسلامی بازگو شود و راه آنان را با تقویت ارزش‌هایی مانند حجاب و عفاف و ولایت مداری ادامه دهیم.

وی با بیان این مطلب که رژیم بعث عراق با بیش از پنج هزار تانک، ۳۰۰ فروند هلیکوپتر، ۳۰۰ فروند هواپیما، ۲۲۰ هزار نیروی زمینی و ۲۵ هزار نفر نیروی دریایی جنگ را بر علیه کشور ما آغاز نمود و در مدت کوتاهی قریب به ۱۱ هزار کیلومتر از خاک میهن اسلامی ما را اشغال کرد، اضافه نمود: دفاع مقدس سبب رشد وحدت اتحاد و همدلی در کشور ما شد و هر ایرانی در جبهه‌های نبرد یا در پشت صحنه هر آنچه که در توان داشت برای حمایت از رزمندگان اسلام و دفاع از کشور خود به کار گرفت، این فرهنگ و روحیه جهادی و انقلابی امروز نیز باید سرمشق حرکت ملت ما باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان اضافه کرد: ملت ما با تکیه بر فرهنگ ایستادگی و مقاومت و اراده و ایمان جوانان خود جنگی ظالمانه و نابرابر را پس از هشت ۸ سال به سود خود پایان داد، سلام و درود بر غیرت این ملت که به دنیا با ادبیات مقاومت ثابت کرد که ترسی از مواجهه با مستکبران عالم ندارد و این گونه است که امروز ترامپ و امثال او از مواجهه با این ملت هراس دارند.

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۹ مهرماه روز سالمندان این قشر را نور چشم و ذخایر با ارزش جامعه نامید و با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل سالمندان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۹۳۰ نفر از جمعیت شهرستان دامغان را سالمندان بزرگوار تشکیل می‌دهند که از این تعداد پنج هزار و ۳۸۶ نفر مردان و الباقی بانوان هستند.

امام جمعه دامغان با اشاره به خدمت‌رسانی دو مرکز نگهداری از سالمندان در این شهرستان به صورت شبانه روزی و نیمه وقت از خدمات اداره بهزیستی و بهداشت و درمان این شهرستان در زمینه خدمت رسانی به سالمندان قدردانی کرد و افزود: احترام به سالمندان به عنوان کسانی که عمر خود را در راه پرورش نسلی پویا صرف کرده اند و هرچه در توان داشته اند برای سعادت ما بکار بسته اند بر همه ما واجب است. /۹۷۷/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات