۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۲۲۰۳۰
امام جمعه شهرستان رباط کریم:

حوزه های علمیه در ترویج و تبلیغ عقلانی دین تلاش کنند

حوزه های علمیه در ترویج و تبلیغ عقلانی دین تلاش کنند
حجت الاسلام ترابی با تاکید بر اینکه روحانیت و حوزه های علمیه باید دین را صحیح و به صورت عقلانی بشناسند گفت: حوزه های علمیه باید در ترویج و تبلیغ عقلانی دین تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ترابی امام جمعه شهرستان رباط کریم، امروز در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان رباط کریم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان در میان همه موجودات مخلوقی ممتاز است.

وی اشاره به اینکه بعد انسانی و معنوی آدمی منجر به این امتیاز در بین دیگر موجودات شده است، ادامه داد: مهمترین رسالت انبیای الهی هدایت انسان ها و نجات بشر از گمراهی بوده است؛ طلاب نیز در امتداد رسالت انبیای الهی ایفای نقش می کنند.

حجت الاسلام ترابی با تاکید بر اینکه روحانیت و حوزه های علمیه شیعی باید دین را صحیح و به صورت عقلانی بشناسند و تبلیغ کنند، ابراز کرد: حوزه های علمیه باید در ترویج و تبلیغ عقلانی دین تلاش کنند.

امام جمعه شهرستان رباط کریم هدایت گری را از رسالت های مهم حوزه های علمیه برشمرد و گفت: در مقام ارزش گذاری خدمت کردن به مردم مراتب مختلفی دارد و برخی از آنان از ارزش بالایی برخوردار است که هدایت گمراهان بالاترین خدمت به شمار می رود.

وی با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص)، اظهار داشت: حضرت خطاب به امام علی(ع) فرمودند: یا علی اگر تو یک نفر را هدایت کنی از تابش آفتاب به اشیاء ارزشمندتر است.

حجت الاسلام ترابی بیان داشت: با توجه به هجمه های فرهنگی و اعتقادی، امروز دشمنان با ایجاد شبهات گسترده در فضای مجازی قصد تزلزل عقاید دینی و مذهبی مردم را دارند و مهمترین رسالت طلاب و حوزه های علمیه در این عرصه پاسخگویی به شبهات است.

امام جمعه شهرستان رباط کریم با تاکید بر اینکه طلاب باید به سلاح علم و عمل مسلح شوند تا بتوانند تاثیرگذار باشند، اظهار داشت: ارتقای سطح علمی طلاب لازمه اثر گذاری حوزه های علمیه در جامعه است.

وی افزود: امروز اگر می خواهیم در جامعه تاثیر گذار باشیم علاوه بر اینکه باید به علوم اهل بیت(ع) اشراف کامل داشته باشیم نباید از خودسازی غفلت کنیم بنابراین طلاب باید عامل عالم باشند.

حجت الاسلام ترابی بزرگترین رسالت و وظیفه مدراس علمیه را تربیت طلاب متخصص و خودساخته عامل برشمرد و گفت: نشر علم و دانش و ترویج علوم اهل بیت(ع) بالاترین ارزش به شمار می رود که طلاب باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

امام جمعه شهرستان رباط کریم قرار گرفتن در مسیر طلبگی را بالاترین توفیق برشمرد و اظهار داشت: طلاب باید قدر این نعمت الهی را بدانند و از حضرت حق بخواهند در این مسیر ثابت قدم باشند.

وی مدرسه علمیه خواهران شهرستان رباط کریم را یکی از مدارس علمیه خوب استان تهران معرفی کرد و ادامه داد: مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) شهرستان رباط کریم از نظر کمی و کیفی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و از حوزه های علمیه پویا و زنده است که خروجی آن در منطقه مشهود است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات