۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۲۲۰۴۳
مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران:

طلاب پرچمدار علم و عمل باشند

طلاب پرچمدار علم و عمل باشند
حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان اینکه طلاب خواهر با حضور در عرصه های اجتماعی بنیان خانواده را از هجمه های دشمنان نجات دهند، گفت: طلاب پرچمدار علم و عمل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کبیریان مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران، امروز در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان رباط کریم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مهمترین پیام تقارن آغاز هفته تحصیلی حوزه های علمیه با هفته دفاع مقدس و ماه محرم آن است که امسال درس خواندن طلاب رنگ و بوی حسینی و شهدا را داشته باشد.

وی افزود: ما حوزویان همیشه نسبت به امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) مدیون هستیم، ما رسالت ادامه مسیر کربلا و رسالت حضرت زینب(س) که تبلیغ واقعه عاشورا بود را برعهده داریم.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه شهدا در عرصه قیامت سرفراز هستند، ابراز کرد: آنان با همه اخلاص جان خودشان را در طبق اخلاص قرار دادند و در سنگر جهاد اصغر با نثار جان از اسلام دفاع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به اینکه وظیفه علما در سنگر جهاد اکبر بسیار سنگین تر از رزمندگان در میدان جهاد اصغر است، اظهار داشت: دفاع از ضعفای شیعه در برابر توطئه شیطان مهمترین رسالت طلبگی به شمار می رود؛ طلاب باید از مرزهای عقیده پاسداری کنند و این بسیار مهمتر از پاسداری از مرزهای جغرافیای است.

وی ادامه داد: امروز سنگری که باید شما طلاب در آن قرار بگیرید و مبارزه کنید زیاد روشن نیست چون جنگ نرم است، امروز دشمن با توطئه های فکری و اعتقادی در اذهان ضعفای شیعه شبهه ایجاد می کند و این وظیفه طلاب است که باید از عقاید شیعه صیانت کنند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران با تاکید بر اینکه طلاب باید جایگاه و هویت خودشان را بشناسند و باور کنند، عنوان کرد: طلبه باید هویت طلبگی و جایگاه خود را بشناسد تا بتواند در جامعه ایفای نقش داشته باشد؛ طلبه باید جامعه را هدایت کند و این جایگاه واقعی طلبه است.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان اینکه عالم هرگز با غیر عالم برابر نیست و این نشان از ارزشمند بودن راه طلبگی است، عنوان کرد: ارزش کار و تلاش طلاب در کسب علوم دینی و هدایت جامعه با هیچ یک از اعتبارات دنیوی قابل ارزیابی نیست.

وی با اشاره به پیشرفت علمی جامعه کنونی، بیان کرد: با رشد و پیشرفت علم در عرصه های مختلف علمی می بینیم سوالات و شبهات فراوانی هم در میان نخبگان بوجود می آید که این شبهات را باید حوزویان پاسخ دهند از این رو طلاب باید خوب درس بخوانند تا بتوانند این رسالت را انجام دهند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به اینکه طلبه باید برای کسب رضای الهی درس بخواند، گفت: طلبه ای که طلبگی خود را با کل دنیا معاوضه کند ضرر کرده است، زمانی که خداوند علما را عظیم می خواند به طور قطع پاداش اخروی او در برابر متاع قلیل دنیوی بسیار عظیم خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با تاکید بر اینکه علم باید همراه با عمل باشد، خاطرنشان کرد: علم بدون عمل بی خاصیت است، طلبه ای که خوب بفهمد ولی عمل نکند چنین طلبه ای ارزشمند نیست، عمل باید نتیجه علم باشد معنا ندارد طلبه بفهمد و به فهمیده های خود عمل نکند و انتظار داشته باشد که دیگران عامل به کلام او باشند.

وی علم آموزی را از دیگر رسالت های طلبگی برشمرد و گفت: رسالت دیگر آن است که علم خود را به دیگران بیاموزیم دستگیری کنیم از جامعه ای که دشمن هدف قرار داده و می خواهد آن را از مسیر صراط منحرف کند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: دشمن قشر بانوان و کودکان جامعه ما را هدف قرار داده و آنان با برنامه می خواهند حیا، عفت و شخصیت زن را از او بگیرند و این طلاب خواهر هستند که با تبلیغ و حضور در عرصه های اجتماعی می توانند با نجات بنیان خانواده و جامعه با توطئه دشمن مقابله کنند.

یادآور می شود در این مراسم امور خواهران بسیج طلاب سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برای همکاری و تعامل بیشتر با مرکز مدیریت خواهران در این مراسم حضور داشتند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات