۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۶۲۲۳۹۱
حجت الاسلام موسوی هوایی:

تکیه بر نیروهای انقلابی سبب عزت مندی کشور می شود

تکیه بر نیروهای انقلابی سبب عزت مندی کشور می شود
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: همان گونه که قرآن می گوید برای این که عزت مند شوید به بیگانه اتکا نکنید، حرف رهبری نیز همین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی امروز در بقعه بی بی حسینیه تربت حیدریه به بحث عزت و استقلال با توجه به آیات قرآن اشاره کرد و گفت: عزت یعنی این که انسان ذلیل و حقیر نباشد، توانمند، قابل احترام، قابل ملاحظه و درک و مستقل باشد.

وی با بیان این که کلمه عزت 92 بار در قرآن آمده است، اظهار کرد: خداوند اولین عزیز عالم است و در قرآن بیان می شود که تمام عزت ها از خداوند است و باید عزت را از خداوند درخواست کنید و می فرماید:«کسانی که می خواهند همواره عزت داشته باشند باید سراغ خداوند بروند.»

حجت الاسلام موسوی هوایی عبودیت را موجب عزت انسان بیان و ابراز کرد: انسان تا عبدالله نشود، عزیز نمی شود، خداوند وقتی می خواهد اساسی ترین مسأله خلقت را که هدایت است را بیان می کند می فرماید:«علی عبدنا»، بر بنده خود نازل کردیم بنابراین وقتی انسان عبد خداوند شد، درهای خداوند باز و خداوند از عزت خود به او عطا می کند.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: اگر بخواهید در عرصه های مختلف زندگی از جمله بعد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی، مرزبانی، نوشتن صلح و برجام نوشتن قابل اعتنا باشید باید سراغ خداوند بروید، خداوند از طریق اولیا و ولی و نائب خود راه را به ما نشان داده است.

وی با تأکید بر تبعیت از رهبری برای عزت مندی کشور، خاطرنشان کرد: اگر ده درصد از فشاری که امروز دشمن برما وارد می کند به هر جامعه ای وارد کنند در عرض کمتر از یک سال کشور متلاشی می شد اما بنیانگذار انقلاب بر قلوب مردم حکومت می کرد نقشه همه کشورهای را با خاک یکسان کرد و در ادامه نیز رهبری گفتند ما عزت مندانه ایستاده و دنیا جلو ما زانو خواهد زد که این عزت از شهدا و سیدالشهدا(ع) آمده است.

حجت الاسلام موسوی هوایی با اشاره به خطبه خوانی و سخنرانی امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) در مجلس یزید بعد از اسارت، گفت: حضرت زینب(س) با آن همه مصیبت و شکنجه در کاخ یزید چنان سخنرانی می کند که مسائل را تغییر می دهد حرکت این ها همه عزت مندانه بود.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: عزت به این معنا است که ما ناموس خود را نمی خواهیم به بیگانگان دهیم، کشور ما یکی از بزرگترین نوامیس ما است و صادر کننده شیعه و انقلاب به کل عالم است بنابراین همان گونه که قرآن می گوید برای این که عزت مند شوید به مومنین اتکا کنید و به بیگانه اتکا نکنید، حرف رهبری نیز همین است.

وی با اشاره به موفقیت های کشورهای مسلمان منطقه در برابر جبهه های دشمنان، افزود: شکست و از بین بردن داعش در منطقه، موفقیت های انصارالله یمن و اهتزاز پرچم یا حسین در جلوی کاخ سفید از عزت ما است، ما سر جنگ با کسی نداریم اما زیر بار ظلم نمی رویم چون این پیام کربلا است./864/پ310/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
احسنت
1
0