۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۲۲۴۸۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تربیت انسان‌های خودساخته و جامعه‌ساز رسالت اصلی معلمان است

تربیت انسان‌های خودساخته و جامعه‌ساز رسالت اصلی معلمان است
امام جمعه بجنورد خطاب به دانشجو معلمان، گفت: شیوه تدریس و برخورد و تعامل را به زیبایی بیاموزید تا بتوانید انسان‌های خودساخته و جامعه‌ساز تربیت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم تکریم و معارفه مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان، با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: این دانشگاه زیربنا و پایگاه اصلی است؛ زیرا محل تربیت کسانی است که قرار است در چند سال آینده انسان‌های دیگری را تربیت کنند.

وی افزود: اگر این خشت اول به‌درستی گذاشته شود ساختمان انسان‌ها ساختمان مستحکمی خواهد بود و برای آینده بیمه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان حساس‌ترین دانشگاه است زیرا با انسان‌هایی سروکار دارد که قرار است انسان‌سازی کرده و علم و عالم تولید کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی، گفت: در آینده زیر دست شما دانش‌آموزانی قرار می‌گیرند و شما باید هم عالم تربیت کرده و آنها را معلم کنید و هم به علم خود بیفزایید.

وی ادامه داد: شما دو هویت شخصی و جمعی دارید که در این میان این هویت جمعی بسیار مهم است؛ ازاین‌رو باید به جمع بیندیشید نه به فرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: قرار است اندوخته‌ها و مهارت‌های خود را بیشتر کنید تا در آینده با دست‌پر وارد گردونه آموزش‌وپرورش شوید؛ به همین دلیل در این سال‌های تحصیل باید جمعی بیندیشید و عمل کنید.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: شما باید در آینده‌ای نزدیک انسان‌هایی را هدایت کرده و در مسیر قرار دهید؛ ازاین‌رو نقش شما بسیار مهم و حساس است.

وی اضافه کرد: شیوه تدریس و برخورد و تعامل را به زیبایی بیاموزید تا وقتی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوید ازهرجهت دست شما پر باشد و بتوانید انسان‌های خودساخته و جامعه‌ساز را تربیت کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: هر چه می‌توانید مهارت‌های خود را افزایش دهید؛ زیرا معلم موفقی کسی است که بچه‌ها مانند پروانه دور او می‌چرخند و او شمع جمع است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات