۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۲۲۵۷۲
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تبیین کرد؛

نقش هنر و رسانه در تبیین تربیت دینی جامعه

نقش هنر و رسانه در تبیین تربیت دینی جامعه
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی گفت: لذت‌های دنیوی زودبازده هستند اما امور معنوی باید با برنامه‌ریزی‌های لازم به فرزندان آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در بیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی با اشاره به مناجات راغبین امام سجاد(ع)، ابراز داشت: مناجات تفاوت‌های زیادی با دعا و زیارت دارد، مناجات یعنی زبان عاشقانه، امام سجاد(ع) در مناجات خود با زبانی عاشقانه مسائل معنوی را مطرح می‌کند.

وی در ادامه بابیان توصیف لذت‌های مادی و معنوی تصریح کرد: لذت‌ها به دو قسم لذت‌های مادی و لذت‌های معنوی تقسیم می‌شود که از این میان انسان‌ها میل به لذت‌های مادی دارند، برای مثال کودکان و نوجوانان قطعاً به بازی‌های کودکانه و مسائل جذاب همچون بازی‌های رایانه‌ای علاقه نشان می‌دهند.

علت بی‌رغبتی فرزندان به مسائل معنوی

این استاد حوزه علمیه با اشاره به مسئله تربیت دینی، خاطرنشان کرد: یک سؤال مهم و اساسی والدین نسبت به تربیت دینی این است که چرا فرزندان به مسائل معنوی کم رغبت هستند.

وی ادامه داد: لذت‌های دنیوی زودبازده هستند اما امور معنوی باید با برنامه‌ریزی‌های لازم به فرزندان آموزش داده شود، ایجاد تدبر و تفکر به‌دوراز اجبار سبب معرفت در دل جوانان می‌شود.

وظیفه هنر و رسانه در تبیین تربیت دینی جامعه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با اشاره به وظیفه رسانه‌ها در قبال آموزش‌های دینی، ابراز داشت: هنر باید در عرصه تربیت دینی پا به میدان بگذارد و با استفاده از رسانه‌ها به جامعه و نسل جدید آموزش‌های لازم را بدهند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به نقاط مثبت در تربیت دینی، افزود: والدین باید با توجه به نقاط مثبت فرزندان خود به آن‌ها مسائل دینی را آموزش دهند، مبادا والدین بگویند که فرزند من نماز نمی‌خواند اما به زیارت اربعین مشرف می‌شود.

نقد منصفانه یک وظیفه دینی

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با اشاره به اهمیت انصاف در طول عمر آدمی بیان داشت: انصاف باید در تمامی امور زندگی جاری باشد و ما باید نیمه‌پر لیوان را نیز نگاه کنیم، نقد کردن نیز از این قاعده مستثنا نیست، مبادا دولتی را ما غیرمنصفانه و بدون توجه به نقاط مثبت آن‌ها نقد کنیم.

وی در پایان با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و طلاب علوم دینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با طلاب و فضلا حوزه‌های علمیه و همچنین در دیدار با دانشجویان داشتند، نسبت به‌نقد آن‌ها این‌گونه پاسخ دادند که نقد باید منصفانه باشد و ما باید به نقاط مثبت توجه داشته باشیم

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات