۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۲۲۶۱۵
سال گذشته صورت گرفت؛

فعالیت ۴۵۰ مبلغ طرح معراج در مدارس شهر اهواز

فعالیت ۴۵۰ مبلغ طرح معراج در مدارس شهر اهواز
حجت الاسلام یزدانپرست با اشاره به برگزاری ۱۷۵ همایش برای خانواده‌ها، گفت: سال گذشته ۴۵۰ مبلغ و مبلغه در ۴۵۰ مدرسه شهر اهواز در قالب طرح معراج حضور پیدا کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام یزدانپرست، مسؤول طرح معراج حوزه علمیه خوزستان، پیش از ظهر امروز، در مراسم افتتاحیه طرح معراج در مسجداعظم اهواز، با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۰ مبلغ و مبلغه در ۴۵۰ مدرسه شهر اهواز در قالب طرح معراج حضور پیدا کردند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۲۰ نفر مبلغه و بقیه مبلغ هستند ضمن اینکه ۱۷۵ همایش خانواده در سال گذشته با سه موضوع تربیت دینی، آسیب‌های فضای مجازی و فرق انحرافی (وهابیت و یمانی) برگزار شد.

مسؤول طرح معراج حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: این تعداد مبلغ جدا از طلابی هستند که به عنوان معلم در مدارس آموزش و پروش و مبلغ مدارس امین حضور دارند.

حجت الاسلام یزدانپرست عنوان داشت: مبلغان طرح معراج با هماهنگی انجام شده برخی کلاس‌های مرتبط از قبیل پرورشی، ساعت تفکر، دینی و قرآن را عهده دار می‌شوند ضمن اینکه در دهه فجر و محرم کلاس‌های رسمی مدرسه در اختیارشان قرار داده خواهد شد.

وی درباره چگونگی فعالیت مبلغان در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: پرسش و پاسخ ویژه مقاطع راهنمایی و متوسطه است و برای مقطع ابتدایی هم مفاهیم دینی در قالب مسابقه، جایزه، بیان شیوا و روان، عنوان می‌شود.

مسؤول طرح معراج حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه احکام آموزشی، اقامه نماز و آموزش وضو برای دانش آموزان ابتدایی شرح داده می‌شود، اضافه کرد: مبلغان در اردوها، مناسبات و مراسمات مدرسه شرکت می‌کنند در عین حال پاسخگویی به شبهات مطرح شده در فضای مجازی را نیز پیگیر هستند.

حجت الاسلام یزدانپرست با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی در مدارس تصریح کرد: مبلغ تلاش می‌کند تا با آموزش‌های فراگرفته و تجهیزات فرهنگی در اختیار، مثمرثمر باشد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات