۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۲۲۷۳۶
با همکاری آستان قدس رضوی؛

کتابخانه امام رضا در اهواز افتتاح شد

کتابخانه امام رضا در اهواز افتتاح شد
کتابخانه امام رضا (ع) وابسته به مرکز فرهنگی امام حسین (ع) زیر نظر آیت الله کعبی افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتابخانه امام رضا (ع) وابسته به مرکز فرهنگی امام حسین (ع) زیر نظر آیت الله کعبی، امروز با همکاری آستان قدس رضوی و خیران و تلاش‌های نماینده مجلس خبرگان رهبری افتتاح شد.

این کتابخانه با مساحتی بالغ بر ۸۰۰ متر مربع زیربنا در لشکرآباد، بلوار علوی، مرکز فرهنگی امام حسین (ع) با حضور طلاب، علما، مسؤولان استانی و علاقه‌مندان به امر کتاب و کتابخوانی راه اندازی شد.

کتابخانه امام رضا (ع) با در برگرفتن ۱۳ هزار جلد کتاب در مرحله (اول) مجهز به سیستم کتابخانه‌ای دیجیتال  بوده و کتاب‌های موجود در زمینه رشته‌های علوم انسانی (تمامی گرایش ها)، ادبیات فارسی و عربی، علوم اجتماعی، حقوق، داستان، رمان، کتاب‌های کمک درسی و کنکوری است.

این کتابخانه در برگیرنده دو سالن بزرگ مجزا برای خواهران و برادران با داشتن یک میلیون کتاب الکترونیک و چند صدهزار مقاله و پژوهش علمی در رشته‌های گوناگون همه روزه از ساعت ۷ تا ۱۹ آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان است.

در مراسم افتتاحیه به ترتیب جلیل بیت مشعل، مدیر مرکز فرهنگی امام حسین (ع) اهواز، آیات کعبی و شفیعی، اعضای مجلس خبرگان رهبری، موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و حجت الاسلام سید جلال حسینی، رییس سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به سخنرانی پرداختند و در ادامه نیز گروه تواشیح العباد به مدیحه سرایی پرداختند.

همچنین در آیین افتتاحیه از طرف مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای تهیه کتاب‌های مورد نظر کتابخانه اختصاص داده شد ضمن اینکه مدیر کل کانون پرورش فکری فکری کودکان و نوجوانان نیز ۱۰ هزار جلد در زمینه کودکان تخصیص یافت و مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان از اختصاص ۹ هزار عنوان کتاب گویا برای کتابخانه امام رضا (ع) خبر داد./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات