۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۲۲۷۶۲
حجت الاسلام معظمی گودرزی:

نداشتن هدف و عدم شناخت کافی از رسالت حوزه، عامل سردرگمی طلاب است

نداشتن هدف و عدم شناخت کافی از رسالت حوزه، عامل سردرگمی طلاب است
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد گفت: نداشتن هدف و عدم شناخت کافی از رسالت حوزه، عامل سردرگمی برخی طلاب است و حوزه مسؤولیتی خطیر در هموارسازی این مهم بر دوش دارد.

حجت الاسلام محمد معظمی گودرزی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سرگردانی و تحیر برخی طلاب در حوزه را از جمله آسیب هایی خواند که دامن گیر حوزه شده است.

وی افزود: علت اینکه برخی طلاب پس از چند سال تحصیل در حوزه همچنان سرگردان هستند و نسبت به هویت طلبگی و آینده علمی خود تاحدودی نگران هستند، آشنایی نداشتن نسبت حوزه علمیه پیش از ورود است.

مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد اظهار داشت: طلاب پیش از ورود به حوزه علمیه باید شناخت کافی پیدا کنند و هدفمند وارد حوزه شوند، برای تحصیل در حوزه و انجام رسالت طلبگی هدف و انگیزه داشته باشند که دچار سرگردانی نشوند.

وی در ادامه اظهار داشت: طلبه باید با روحیه و انگیزه تحصیل و فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه شود و اگر با این هدف ورود پیدا کند، آینده آنان تضمین می شود و جای نگرانی نیست.

حجت الاسلام معظم گودرزی وظیفه نخست طلبه را تحصیل خواند و ادامه داد: کار و رسالت اصلی طلبه تحصیل، تحقیق و پژوهش و تبلیغ است، طلبه ای که برای ادامه تحصیل حوزه علمیه را انتخاب می کند باید در عرصه تحصیل و فراگیری علوم دینی و پژوهشی از هیچ کوششی دریغ نکند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه برای جلوگیری از گمراهی و سردرگمی طلبه نیز وظایفی بر دوش دارد، باید طلاب را با فضا و هدف حوزه آشنا سازند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر بروجرد(ع) اظهار داشت: باید در مدارس سطح یک اساتید مشاور حضور داشته باشند و از ارائه مشاوره علمی به طلاب غافل نشد و تلاش شود تا با مشاوره درست و به موقع علاقه و شور و شوق تحصیل طلاب را ارتقا بخشید و هدف مسیر طلبگی را تبیین ساخت.

وی یادآور شد: از دیگر راه ها و مسؤولیت حوزه علمیه هموار سازی مسیر طلبگی و بصیرت بخشی بین طلاب و برگزاری  نشست هایی با اولیاء طلبه ها است./9451/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات