۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۲۲۸۲۲
جنبش اسلامی عراق:

دولت آمریکا در ناآرامی‌های اخیر دست دارد

دولت آمریکا در ناآرامی‌های اخیر دست دارد
یک مسؤول جنبش اسلامی عراق، دولت آمریکا را به دست داشتن در ناآرامی‌های اخیر در عراق به علت نارضایتی از سیاست‌های بغداد متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین الاسدی، یکی از مسؤولان جنبش اسلامی عراق، در مصاحبه با این شبکه تاکید کرد دولت آمریکا به علت نارضایتی از سیاست‌های بغداد، در ناآرامی‌های اخیر در عراق دست دارد.

او در پاسخ به سوالی درباره تظاهرات اخیر در عراق گفت: اوضاع کاملا روشن است و شاهد تکرار سناریو‌هایی هستیم که یک سال پیش در بصره رخ داد. آمریکا از سیاست‌های دولت عراق ناراضی است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در تماس تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، از او خواسته بود از سفر به چین برای انعقاد قرارداد‌های اقتصادی خودداری کند و گفته بود که این اقدام ممکن است به روابط با آمریکا آسیب برساند.

این عضو جنبش اسلامی عراق افزود: موضوع دیگر آن است که نخست وزیر عراق، اسرائیل را در حملات به مواضع بسیج مردمی متهم کرد. روشن است که آنچه امروز در صحنه عراق شاهد هستیم، با برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد. نباید فراموش کنیم که ابومهدی المهندس و قیس الخزعلی هشدار داده بودند در برابر طرح‌های جدید آمریکا قرار داریم که از سوی عوامل سیاسی صورت می‌گیرد که به عنوان بازوی آمریکا عمل می‌کنند و به دنبال تحریک مردم هستند.

الاسدی افزود: بدون شک این اقدامات آمریکا هم بخشی از جنگ آن‌ها علیه جمهوری اسلامی (ایران) است. تا زمانی که مقاومت اسلامی در عراق حضور داشته باشد، آمریکایی‌ها نمی‌خواهند اجازه بدهند عراق قوی باشد. شاهد آن بودیم که آمریکا در صحنه دیپلماتیک تا چه اندازه به اقدامات پست و زشت متوسل می‌شود و مانع از عیادت محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، از یکی از بیماران در نیویورک شد. آمریکایی‌ها پس از ناکامی دیگر ابزار‌های خود، امروز به دنبال تحریک مردم هستند.

ارسال نظرات