۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۲۲۸۲۸
سردار آقاخانی:

اجازه نمی دهیم عده ای چهره نورانی قم را مخدوش کنند

اجازه نمی دهیم عده ای چهره نورانی قم را مخدوش کنند
فرمانده نیروی انتظامی قم گفت: ذره ای در انجام وظایف و برخورد با هنجارشکنان، شروران و مفسدان عقب نشینی نمی کنیم و اجازه نمی دهیم که عده ای چهره نورانی قم را مخدوش کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، شعار امسال ناجا را "پلیس هوشمند؛ امین مردم" اعلام کرد.

وی افزود: پلیس در نظام مردم سالاری دینی در صورتی می تواند در انجام وظیفه محوله موفق باشد که با ویژگی های محیط آشنایی داشته باشد، در جامعه اسلامی اصلی ترین ویژگی ها عبارت از بصیرت، هوشمندی، ولایتمداری و حضور در صحنه است.

سردار آقاخانی با بیان این که پلیس در نظام جمهوری اسلامی نمی تواند بدون هوشمندی، دشمن شناسی و زمان شناسی از گوهر امنیت محافظت کند، اظهار داشت: اگر امروز امنیت کشور در سایه مجاهدت های ناجا تأمین شده به پشتوانه بصیرت دینی، انقلابی و سیاسی است.

وی ادامه داد: پلیس در بستر جامعه ایمانی و در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب از بصیرت برخوردار است، حراست هوشمندانه از گوهر امنیت مستلزم برخورداری از روحیه ایمانی، شهادت طلبی و ایثارگری است؛ روحیه ایثارگری در نیروی انتظامی بدین مفهوم است که داوطلبان خدمت در این نیرو با کمترین برخوداری  رفاهی و معیشتی سخت ترین خدمت را پذیرفته اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ابراز داشت: نیروی انتظامی با متجاوزان، قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر، مفسدان اقتصادی، بر هم زنندگان نظم و امنیت اخلاقی و اجتماعی مقابله جدی دارد و با حضور هوشمندانه و مقتدرانه وظیفه خود را انجام می دهد.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی در پرتور بصیرت و تبعیت از ولایت ایثارگرانه در صحنه حضور دارد، اولویت های نیروی انتظامی استان قم همان دغدغه های مردم متدین قم است، مبارزه با مواد مخدر در دستور ویژه کار همکاران قرار دارد تا دغدغه های برطرف شود، مجموعه نیروی انتظامی قم در یک سال گذشته بالغ بر 7 تن مواد مخدر را کشف کردند و با شبکه های مخوف مواد مخدر، توزیع کنندگان و معتادان متجاهر مقابله صورت گرفته است.

سردار آقاخانی مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، بی حجابی و بی بند و باری را دغدغه دیگر مردم و مسؤولان استان دانست و خاطرنشان کرد: سعی شده با امکانی که شئون اسلامی را رعایت نمی کنند و کسانی که سعی در ترویج ناهنجاری ها دارند برخورد شود و نیروی انتظامی برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) ایستاده است.

وی اضافه کرد: پلیس استان قم اجازه نمی دهد که در مرکز انقلاب بی بندوباری و فساد وجود داشته باشد تا عده ای بخواهند چهره قم را مخدوش کنند، در سال گذشته با محصولات ضد فرهنگی، هنجارشکنی و بی حجابی مقابله جدی صورت گرفته است و تعدادی از هنجار شکنان به دستگاه قضا معرفی شدند؛ همچنین بیش از 2 هزار خودرو در راستای ارتقای امنیت اجتماعی توقیف شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این که در قالب طرح ناظر یک با ناهنجاری ها برخورد شده است، گفت: بحمدالله حدود 40 درصد کاهش کشف حجاب در خودروها را داشته ایم، اجرای 125 طرح امنیت اجتماعی و برخورد با مظاهر علنی فساد از دیگر فعالیت های ناجا بوده است.

وی از اجرای طرح ناظر 2 در آینده ای نه چندان دور خبر داد و افزود: نظارت بر اماکن مغیر شئونات اسلامی و مفاسد در دستور کار جدی نیروی انتظامی قرار دارد، از دیگر انتظارات مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که امروز کمر اقتصاد را شکسته است.

سردار آقاخانی با بیان این که جمع مبلغ کشف قاچاق در یک سال گذشته بالغ بر 26 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: برخورد با جرایم فضای مجازی از دیگر اولویت های ناجا است و در این زمینه بیش از هزار و 300 پرونده تشکیل و 70 درصد پرونده ها منجر به کشف شده است، دستگیری تیم فیشینگ با هک تعداد 99 هزار و 439 شماره حساب و باند 11 نفره مزاحم نوامیس در تلگرام از جمله اقدامات ناجا بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه مبارزه با سرقت بحمدالله استان قم در بحث سرقت استان بیست و هشتم کشور است و این موضوع به عنوان دستور کار ویژه قرار دارد و 21 درصد افزایش کشف داشته ایم؛ در زمینه شرارت ها نسبت به سال های گذشته 30 درصد کاهش شرارت داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این که با 80 درصد کاهش تصادفات مواجه بوده ایم، ابراز داشت: لازم است در کنار تمامی اقدامات سلبی، مردم نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام داشته و اقدامات ایجابی برای تقویت فرهنگ رانندگی انجام شود.

وی عنوان کرد: بخش دیگر فعالیت های ناجا خدماتی است و در بحث مشاوره به آسیب دیدگان اجتماعی بالغ بر 21 هزار نفر در آموزش های مشاوره ای شرکت کردند، همچنین ارائه خدمات بهداشت روان، رسیدگی به پرونده های اختلافات خانوادگی منجر به صلح و سازش، مشاوره و مددکاری در رده های انتظامی و برگزاری دوره های آموزشی از دیگر فعالیت های نیروی انتظامی است.

سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مقدمات حضور بالغ بر 5 هزار نفر در خدمت سربازی فراهم شده است، بالغ بر 19 هزار نفر مجوز تحصیلی و بالغ بر 3 هزار کارت پایان خدمت و بیش از 4 هزار کارت معافیت صادر شده است.

وی اضافه کرد: بیش از 94 هزار گذرنامه در یکسال گذشته و در زمینه اربعین امسال 45 هزار گذرنامه صادر شده است؛ در زمینه برخورد با اصناف متخلف و بدون مجوز نیروی انتظامی 312 قهوه خانه و سفره خانه غیر مجاز پلمپ شده اند.

فرمانده نیروی انتظامی قم با اشاره به کلاهبرداری ها به ویژه در فضای مجازی گفت: در معاملات باید از درگاه های امن اینترنتی استفاده شود، متأسفانه به دلیل عدم توجه امسال در جرایم فضای مجازی کلاهبرداری 700 درصد افزایش داشته است و هوشیاری مردم را می طلبد.

وی افزود: در جهت تأمین و تبدیل ارز خارج از صرافی ها خودداری شود، مردم باید هرگونه مورد مشکوک و ترددها در اطراف منازل و مغازه ها را به 110 اطلاع رسانی کنند، مردم روزهای دوشنبه می توانند با حضور در دفتر 197 به صورت مستقیم مسائل خود را با مسؤولان انتظامی در میان بگذارند، همچنین مردم باید به هشدارهای پلیس در زمینه های گوناگون توجه لازم را داشته باشند.

سردار آقاخانی تأکید کرد: ذره ای در انجام وظایف خود و برخورد با هنجارشکنان، شروران و مفسدان عقب نشینی نمی کنیم و اجازه نمی دهیم که عده ای خاص چهره نورانی قم را مخدوش کنند.

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
به وضع قم رسیدگی کنید اوضاع فرهنگی خیلی ضعیف شده
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
پلس یا پلیس
2
0
ناشناس
|
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
ممنون از اصلاح غلط املایی