۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۲۲۸۴۹
آیت الله مهدوی:

شبهه افکنی‌ها به دلیل خصومت دشمن با دین است

شبهه افکنی‌ها به دلیل خصومت دشمن با دین است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان از دین ضربه خورده‌اند و پس از انقلاب به دلیل وجود ولی فقیه منافع خود در کشور ما را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مجتمع فرهنگی رضوان اصفهان، با بیان اینکه یکی از امتیازات دین مطابقت با عقل و فرامین درونی عقل است، گفت: انسان غیرتمند رفتار و اعمال خود را بر مبنای عقل قرار می‌دهد و اگر اعمالی دارد که برخلاف عقل است، سریع خود را تغییر می‌دهد.

وی غیرت را برگرفته از واژه تغییر عنوان کرد و افزود: این تغییر دادن در انسان باید بر مبنای عقل باشد، اگر تغییر به سمت فرمان جهل باشد شخص متضرر می‌شود، اینکه کسی به روی فکر غلط خود پافشاری کند، این یعنی بی غیرتی، وقتی انسان غیرت نداشته باشد بر اشتباهات خود پافشاری می‌کند.

انسان غیور برای اعمال خود دلیل عقلی دارد

آیت الله مهدوی با اشاره به آیاتی از سوره حج، خاطرنشان کرد: انسان غیور کسی است که برای عقاید و اعمال خود دلیل عقلی دارد، انسان باید در اعمال و رفتار خود دقت نظر داشته باشد و به دنبال اصلاح افکار خود باشد، گاهی ممکن است عمل یک بچه باعث بیدار شدن ما از اشتباه شود، این در صورتی است که انسان متکبری نباشیم و اعمال خود را کاملا درست ندانیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت پرهیز انسان از تکبر و غرور، تصریح کرد: انسان متکبر نصیحت پذیر نیست و اصلاح هم نمی‌شود، این مسأله نیاز به این دارد که هرکسی به خود مراجعه کند و مراقبت کند آیا صفت زشتی درون خود دارد یا توانسته خود را از صفات رذیله دور کند.

وی با بیان اینکه برخی افراد خود را عالم و خالص می‌دانند که این موضوع ممکن است برخاسته از تکبر باشد، اظهار کرد: انسان متکلم نه از تعلم استفاده می‌کند و نه از تذکر و این باعث می‌شود شخص در مسیر اصلاح قرار نگیرد و به دنبال اصلاح خود نباشد.

دین برای دستورات و مباحث اعتقادی دلیل عقلی دارد

آیت الله مهدوی با اشاره به استفاده دین از دلیل عقلی برای اصلاح افکار و اعمال انسان، گفت: دین برای همه آنچه به ما می‌گوید دلیل دارد، هرچه دین در حوزه اعتقادات به ما می‌گوید دلیل دارد، بدون دلیل مسائل اعتقادی در دین مطرح نشده است، این وجود برهان عقلی در مسائل دینی در مواجهه با کفار و مشرکین بسیار مؤثر است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، در ادامه افزود: کسی که به دنبال شنیدن حق باشد با دلایل عقلی که دین ارائه می‌دهد، حق و حقیقت را خواهد پذیرفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری وجود شبهات موجود در فضای مجازی را برای جامعه به ویژه نسل جوان، خطرناک دانست و گفت: کسانی که در فضای مجازی شبهه افکنی می‌کنند جرأت مناظره و مواجهه با علما را ندارند، به همین دلیل تنها در فضای مجازی حضور دارند و بیشتر در حال تمسخر مقدسات هستند که این نشان دهنده عجز آنها است.

دشمنان از دین ما ضربه خورده‌اند

وی خاطرنشان کرد: تخطئه کردن و مسخره کردن متخصصین عاقلانه نیست، اینکه برخی افراد و جریان‌ها دین را مسخره می‌کنند این است که از دین ضربه خورده‌اند، دین مانع چپاول کشور از سوی آمریکا و مزدوران استکبار جهانی می‌شود، به همین دلیل است که دشمن به دنبال تخریب دین از طریق روش‌های مختلف است.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه تا زمانی که ولی فقیه در رأس کشور قرار نداشت، کشور در اختیار بیگانگان و دشمنان بود، اظهار کرد: آخرین خیانتی که حکومت شاه به کشور ما کرد، جدایی بحرین از ایران بود که رسما یک کشور مستقل شد و پشت صحنه این مسأله انگلیس و آمریکا حضور داشتند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورهای زورگو و استکباری سیلی محکمی خوردند و دیگر نتوانستند در کشور ما به اهدافشان برسند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اتحاد همه جانبه استکبار جهانی در جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: پیش از دفاع مقدس جنگ‌ها علیه ما کوتاه بود و در نهایت با واگذاری بخشی از خاک ایران به بیگانگان به پایان می‌رسید نه اینکه 8 سال دشمن با تمام توان بجنگد و نتواند یک وجب از خاک ما را اشغال کند، هویدای ملعون بهایی به تمسخر می‌گفت بحرین دختر ما بود و شوهرش دادیم، منطق اینها در از دست دادن خاک کشور این بود.

وی ادامه داد: وقتی دشمنان از دین ضربه خورده‌اند شروع می‌کنند شبهه افکنی کنند و علیه بزرگان و علما و مراجع موضع گیری می‌کنند، متأسفانه عده‌ای نیز با این شبهه افکنی‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند و این به خاطر این است که افراد به دنبال مطرح کردن شبهه‌هایی که در ذهن دارند با علما و متخصصین دینی نمی‌روند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات