۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۲۲۹۱۵

۴۸ هزار نفر زائر روز گذشته از مرز مهران خارج شدند

۴۸ هزار نفر زائر روز گذشته از مرز مهران خارج شدند
حضور بی نظیر زائران اربعین حسینی در مرز مهران، این شهر را مملو از جمعیت کرده و برنامه ریزان و مجریان خدمات ده و خدمات رسان در تلاش برای خدامی زائران هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضور بی نظیر زائران اربعین حسینی در مرز مهران، این شهر را مملو از جمعیت کرده است و برنامه ریزان و مجریان خدمات ده و خدمات رسان در تلاش برای خدامی زائران حسینی فعالیت خود را شبانه روز کرده‌اند تا بتوانند به وظیفه خود عمل کنند.

احمد کرمی در بیان آخرین تحولات مرز مهران با بیان حضور موج زائران اربعین در مهران اشاره و اظهار داشت: امنیت کامل، تردد روان و حضور بی نظیر جمعیت در مهران رکوردار بزرگترین حضور جمعیتی در این مرز است.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام در ادامه گفت: روزانه 67 هزار نفر از مرز مهران تردد می کنند و از دیروز وضعیت تردد زائران از مرز بین المللی مهران به شدت افزایش پیدا کرده است به‌گونه‌ای که در روز پنجشنبه حدود 46 هزار نفر زائر یعنی نزدیک به 10 برابر روز مشابه سال گذشته در مهران خروج داشته‌اند.

وی افزود: دیروز نیز بیش از 48 هزار نفر زائر، یعنی بیش از 7 برابر مشابه سال گذشته آمار خروج زائران بوده است.

ممنوعیت تردد خودروهای کاپوتاژ ادر مرز مهران

سرهنگ رضا همتی زاده در ارائه آخرین تحولات مرز مهران عنوان‌کرد: با توجه به تصمیمات گرفته شده در ستاد اربعین کل کشور و وضعیت راههای استان ایلام، مقرر شد که خودروهای عازم کشور عراق که برگه تردد دریافت کرده اند از سایر مرزهای مجاز تردد کنند و به هیچ عنوان به مرز مهران مراجعه نکنند.

وی افزود: ترافیک در برخی مقاطع زمانی به صورت نیمه سنگین بوده و به هیچ عنوان ظرفیت پذیرش تردد خودروهای سنگین را ندارد و محدودیت های ترافیکی از روزهای آینده برای تمامی خودروهای سنگین اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان ایلام در پایان گفت: به همه رانندگان و زائران عزیز توصیه می کنیم به هیچ عنوان در زمان خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکرده و با توجه به وضعیت جاده های استان و ترددهای بالای جاده ای با صبر و حوصله و استراحت کافی تردد کنند.

فعالیت شبانه روزی 64 گیت کنترلی در مرز مهران

سردار نورعلی یاری در ارائه آخرین تحولات مرز مهران عنوان‌ اظهار داشت: خیل عظیم زائران عاشق برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در کمال آرامش از مرز مهران تردد می کنند.

وی افزود: از اول محرم تا به این لحظه بیش از 850هزار نفر زائر از مرز مهران تردد داشته اند.

یاری تصریح کرد: طی دو روز گذشته نزدیک به 120هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند به همین دلیل برای تسهیل در تردد زوار 64گیت که در محوطه بیرون پایانه مرزی مهران هستند، همه فعال شدند.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: دستگاه های امداد رسان و خدمات رسان، همچنین نیروهای نظامی و انتظامی همه متناسب با حوزه کاری خود در راستای خدمت رسانی به زوار انجام وظیفه می کنند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات